Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: nRIT Media

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle is niet alleen een populaire bestemming onder toeristen en citytrippers, ook de zakelijke markt ondervindt dat Zwolle een inspirerende stad is. Een plek waar het goed zaken doen is en waar gouden ideeën ontstaan. Congresregio Zwolle lanceert hiervoor de nieuwe brandvideo ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ met als belangrijke doelstelling het vergroten van het aantal congressen en zakelijke bijeenkomsten in de stad en de regio.

 

Economische topregio

Zwolle is een stad vol ambitie. Met de sterke sectoren ICT en e-commerce, health en de creatieve en slimme maakindustrie streeft de Regio Zwolle ernaar om uit te groeien tot economische topregio van Nederland. Daarbij zijn zakelijke bijeenkomsten een belangrijke motor voor de economie en werkgelegenheid. Maar congressen dragen, volgens recent onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, naast de economische positie ook bij aan de maatschappelijke doelstellingen van de stad, door de positieve bijdrage op lange termijn. Uit onderzoek blijkt eveneens dat het aantal grootschalige evenementen zal afnemen wat meer kansen biedt voor middelgrote steden en venues. Dit biedt kansen voor Zwolle met een aanbod in de regio van 120 zalen en geschikt voor bijeenkomsten tot 3.000 personen.


 

Hanzestad

Zwolle heeft een rijk Hanze-verleden. "Het historische decor, de kennis in de regio én de meest moderne faciliteiten vormen de perfecte combinatie voor succesvolle congressen en vergaderingen. Zwolle stimuleert zakelijke creativiteit en inspiratie en biedt een broedplaats voor nieuwe ideeën”, zegt Kitty Onder de Linden van Congresregio Zwolle. De stad en regio zijn ruim bedeeld met theaters, kerken, hotels en een stadion voor bijeenkomsten en vanuit de historische binnenstad van Zwolle is het een kleine stap naar het groene en waterrijke achterland vol rust en ruimte, waar gastvrijheid en oprechte aandacht nog heel vanzelfsprekend zijn.

 

Over Congresregio Zwolle

Congresregio Zwolle, onderdeel van MarketingOost, richt zich op de marketing en promotie van het zakelijk toerisme in de Regio Zwolle en fungeert als intermediair tussen opdrachtgever, locaties en overheden. Bij de nieuwe brandvideo werkte Congresregio Zwolle samen met de Gemeente Zwolle, Hotel Lumen, Zwolse Theaters, Theater Buitensoos en Hotel Mooirivier. Bekijk ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ op de website congresregio Zwolle.

 

Link: https://www.congresregiozwolle.nl
Trefwoorden: Congresreio, Hanzestad

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...