Geplaatst op: 04-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: nRIT Media

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle is niet alleen een populaire bestemming onder toeristen en citytrippers, ook de zakelijke markt ondervindt dat Zwolle een inspirerende stad is. Een plek waar het goed zaken doen is en waar gouden ideeën ontstaan. Congresregio Zwolle lanceert hiervoor de nieuwe brandvideo ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ met als belangrijke doelstelling het vergroten van het aantal congressen en zakelijke bijeenkomsten in de stad en de regio.

 

Economische topregio

Zwolle is een stad vol ambitie. Met de sterke sectoren ICT en e-commerce, health en de creatieve en slimme maakindustrie streeft de Regio Zwolle ernaar om uit te groeien tot economische topregio van Nederland. Daarbij zijn zakelijke bijeenkomsten een belangrijke motor voor de economie en werkgelegenheid. Maar congressen dragen, volgens recent onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, naast de economische positie ook bij aan de maatschappelijke doelstellingen van de stad, door de positieve bijdrage op lange termijn. Uit onderzoek blijkt eveneens dat het aantal grootschalige evenementen zal afnemen wat meer kansen biedt voor middelgrote steden en venues. Dit biedt kansen voor Zwolle met een aanbod in de regio van 120 zalen en geschikt voor bijeenkomsten tot 3.000 personen.


 

Hanzestad

Zwolle heeft een rijk Hanze-verleden. "Het historische decor, de kennis in de regio én de meest moderne faciliteiten vormen de perfecte combinatie voor succesvolle congressen en vergaderingen. Zwolle stimuleert zakelijke creativiteit en inspiratie en biedt een broedplaats voor nieuwe ideeën”, zegt Kitty Onder de Linden van Congresregio Zwolle. De stad en regio zijn ruim bedeeld met theaters, kerken, hotels en een stadion voor bijeenkomsten en vanuit de historische binnenstad van Zwolle is het een kleine stap naar het groene en waterrijke achterland vol rust en ruimte, waar gastvrijheid en oprechte aandacht nog heel vanzelfsprekend zijn.

 

Over Congresregio Zwolle

Congresregio Zwolle, onderdeel van MarketingOost, richt zich op de marketing en promotie van het zakelijk toerisme in de Regio Zwolle en fungeert als intermediair tussen opdrachtgever, locaties en overheden. Bij de nieuwe brandvideo werkte Congresregio Zwolle samen met de Gemeente Zwolle, Hotel Lumen, Zwolse Theaters, Theater Buitensoos en Hotel Mooirivier. Bekijk ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ op de website congresregio Zwolle.

 

Link: https://www.congresregiozwolle.nl
Trefwoorden: Congresreio, Hanzestad

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...