Geplaatst op: 04-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: nRIT Media

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle is niet alleen een populaire bestemming onder toeristen en citytrippers, ook de zakelijke markt ondervindt dat Zwolle een inspirerende stad is. Een plek waar het goed zaken doen is en waar gouden ideeën ontstaan. Congresregio Zwolle lanceert hiervoor de nieuwe brandvideo ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ met als belangrijke doelstelling het vergroten van het aantal congressen en zakelijke bijeenkomsten in de stad en de regio.

 

Economische topregio

Zwolle is een stad vol ambitie. Met de sterke sectoren ICT en e-commerce, health en de creatieve en slimme maakindustrie streeft de Regio Zwolle ernaar om uit te groeien tot economische topregio van Nederland. Daarbij zijn zakelijke bijeenkomsten een belangrijke motor voor de economie en werkgelegenheid. Maar congressen dragen, volgens recent onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, naast de economische positie ook bij aan de maatschappelijke doelstellingen van de stad, door de positieve bijdrage op lange termijn. Uit onderzoek blijkt eveneens dat het aantal grootschalige evenementen zal afnemen wat meer kansen biedt voor middelgrote steden en venues. Dit biedt kansen voor Zwolle met een aanbod in de regio van 120 zalen en geschikt voor bijeenkomsten tot 3.000 personen.


 

Hanzestad

Zwolle heeft een rijk Hanze-verleden. "Het historische decor, de kennis in de regio én de meest moderne faciliteiten vormen de perfecte combinatie voor succesvolle congressen en vergaderingen. Zwolle stimuleert zakelijke creativiteit en inspiratie en biedt een broedplaats voor nieuwe ideeën”, zegt Kitty Onder de Linden van Congresregio Zwolle. De stad en regio zijn ruim bedeeld met theaters, kerken, hotels en een stadion voor bijeenkomsten en vanuit de historische binnenstad van Zwolle is het een kleine stap naar het groene en waterrijke achterland vol rust en ruimte, waar gastvrijheid en oprechte aandacht nog heel vanzelfsprekend zijn.

 

Over Congresregio Zwolle

Congresregio Zwolle, onderdeel van MarketingOost, richt zich op de marketing en promotie van het zakelijk toerisme in de Regio Zwolle en fungeert als intermediair tussen opdrachtgever, locaties en overheden. Bij de nieuwe brandvideo werkte Congresregio Zwolle samen met de Gemeente Zwolle, Hotel Lumen, Zwolse Theaters, Theater Buitensoos en Hotel Mooirivier. Bekijk ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ op de website congresregio Zwolle.

 

Link: https://www.congresregiozwolle.nl
Trefwoorden: Congresreio, Hanzestad

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/11/22
Avonturenboerderij Molenwaard werkt samen met Keukenhof
In Keukenhof zijn de tuinmannen druk aan het planten voor seizoen 2023: 5 van de 7 miljoen bloembollen zijn inmiddels geplant. Fien & Teun hielpen samen met een aantal kinderen de tuinmannen een handje. In het voorjaar keert het duo van Avonturenboerderij Molenwaard terug naar Keukenhof tijdens de meivakantie.
23/11/22
EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne
‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie.
23/11/22
Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie
Visit Friesland en Kâld Kletske slaan wederom de handen ineen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Dat doen ze dit keer in samenwerking met Berenburg producent Sonnema uit Bolsward.
21/11/22
Exclusief voor leden
Zwarte Cross biedt innovatie in online kaartverkoop
De Zwarte Cross 2023 raakte in slechts twee uur uitverkocht. Het festival is van donderdag 20 tot en met zondag 23 juli 2023 in Lichtenvoorde. De organisatie toonde zich innovatief bij het boekingsproces.
16/11/22
Vakantieparken op de vingers getikt door ACM over prijsweergave
Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden nu de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting in de prijs opgenomen. Dat mag niet.
15/11/22
Zet je regio op de kaart 2022 - De Recreatie Vakbeurs begint vandaag
Als organisator van 'Zet je regio op de kaart 2022', willen we je ook iets fysieks meegeven. Iets wat samenwerking in de regio nieuw stof tot dromen geeft. Dat is de belevingskaart van Zuid Oost Drenthe. Schrijf je in en die kaart ligt gratis voor je klaar.
14/11/22
Directeur Efteling nieuwe voorzitter van 50-jarige Club van Elf
Fons Jurgens wordt de nieuwe voorzitter van de Club van Elf, de vereniging van 24 toonaangevende Nederlandse dagattracties. Hij neemt het na ruim 10 jaar over van Walibi Holland directeur Mascha Taminiau.
09/11/22
34 kilometer fiets- en wandelpad verbindt attracties in Parkstad
Een 34 kilometer lang fietspad gaat attracties, cultuur en natuurschoon in de Zuid-Limburgse regio Parkstad met elkaar verbinden. De Parkstadroute is recreatieve fiets- en wandelroute door de gemeenten Beekdaelen, Brunssum, Heerlen, Landgraaf, Kerkrade en Simpelveld. Visit Zuid-Limburg heeft een belangrijke rol gespeeld in de naamgeving van het pad.