Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Hoe positioneer je je regio als wijnbestemming?

Hoe positioneer je je regio als wijnbestemming?
Patriek en Annaline Doelen, Ruud Verstegen, burgemeester Gemeente Voerendaal Wil Houben en Frenk Theuns bij de opening.
Dmo Visit Zuid-Limburg positioneert de regio graag als wijngebied. Dat doet het met routes maar om de beleving van wijn naar een hoger niveau te brengen gebeurt dat ook door lichte ondersteuning in pr van het tijdelijk Wijnrestaurant op het Land.

De derde editie van Wijnrestaurant op het Land in Voerendaal - een initiatief van wijnrestaurant Mes Amis Maastricht - is open. De liefde voor streekproducten en passie voor wijnen vormen het fundament van Wijnrestaurant Op het Land editie 2022. Dit jaar op Landgoed Overst in Voerendaal. Bijna vier weken lang, tot en met 11 september kun je hier genieten van regionale wijn spijs combinaties. Het Wijnrestaurant op het Land, is een aantal jaren geleden bedacht om (Zuid-) Limburg nadrukkelijker op de kaart te zetten als wijnregio van de toekomst.

Eigenaresse van Wijnrestaurant Mes Amis en vinologe Annaline Doelen laat gasten hier graag de door haar zorgvuldig uitgezochte regionale wijnen proeven. Onder leiding van haar zoon en mede-eigenaar Patriek Doelen en zijn keukenteam geniet je ondertussen van unieke smaakcombinaties met gerechten die passen bij de wijn en het seizoen.

Het culinaire marketingconcept van Wijnrestaurant Op Het Land is bedacht door Frenk Theuns, die onder andere in het Brabantse Wouw Restaurant op het Land en andere pop-up events organiseert. In samenwerking met Roy Packbier van de PePr Company hebben ze in 2019 dit concept naar Limburg gehaald en de liefde van wijnrestaurant Mes Amis voor de Limburgse wijn eraan toegevoegd.

Te gast bij Landgoed Overst

Gastheer van dit jaar is Ruud Verstegen, eigenaar van het hele gebied rondom het paviljoen waarin dit jaar het restaurant ligt. Hier onderhoudt Ruud een wijngaard van 10 hectare met diverse druivenrassen. Van al deze rassen maakt hij wijnen per druivensoort en soms maakt hij een wijn van diverse soorten druiven. Ook dit stimuleert weer de beleving van wijn. Visit Zuid-Limburg: "Leuk toch dat je nu de gelegenheid hebt om ook de wijnen van Landgoed Overst te midden van de wijnranken te proeven?"

Het werkt

Inmiddels zijn er al bijna 6000 mensen die hun plekje in het restaurant reserveerden en dat aantal groeit gestaag. Tot 11 september is dit Wijnrestaurant op het Land open.
Trefwoorden: wijnregio, dmo, restaurant, route, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...