Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-05-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Unieke receptie en VVV bij Landal de Lommerbergen

Unieke receptie en VVV bij Landal de Lommerbergen

Op 17 mei is het nieuwe receptiegebouw geopend van Landal De Lommerbergen. Het is een bijzondere combinatie geworden tussen een eigentijdse receptie voor het Landal park en een interactief VVV Inspiratiepunt. Bezoekers krijgen op een verrassende manier informatie over het park en de omgeving. De ruimte is gethematiseerd naar de legende van Sint-Joris en de Draak, die een belangrijke rol speelt in de gemeente Beesel.

 

Bij binnenkomst in de receptie valt direct de enorme drakenstaart op die door de ruimte slingert. De natuurlijke uitstraling van de omgeving is vertaald in het gebruik van natuurlijke houtmaterialen. Op de wanden zijn grote beelden opgenomen en tips om er op uit te gaan.


Interactieve elementen

Op diverse plekken zijn interactieve elementen toegevoegd. Zo is er een verhalenboom met tips en verhalen van de boswachter of de burgemeester van Beesel. Of je kunt je hand op een drakenpoot leggen, waarna er informatie verschijnt over een bezienswaardigheid. Bijzonder zijn ook de twee drakeneieren met informatie over streekproducten en natuur. In de eieren zijn schermen, vitrines en diverse andere technieken gebruikt om bezoekers te inspireren.

 

Aansluiting bij het DNA van Beesel

Bij de inrichting is aansluiting gezocht bij het DNA van de gemeente Beesel en specifiek bij het thema draken en draaksteken. Het draaksteken is immaterieel erfgoed en nog iedere zeven jaar vindt er een groots openluchtspektakel plaats rondom de legende van Sint-Joris die de draak versloeg. Ook in het straatbeeld van Beesel vind je nog veel herinneringen aan de legende van de draak. Het was dan ook logisch om dit als vertrekpunt te nemen bij het ontwerp.

 

Een slimme combinatie

Voor dit project kwamen verschillende opgaven bij elkaar. Zo nam het aantal bezoekers aan de VVV af en wilden Marketing Limburg en Gemeente Beesel naar een nieuwe vorm van fysiek gastheerschap waarbij verhalen, interactiviteit en beleving centraal stonden. Tegelijkertijd maakte Landal De Lommerbergen plannen voor een nieuw receptiegebouw. Bijna 95% van alle verblijfsgasten in de gemeente Beesel overnachten op dit park. De digitale uitgifte van sleutels voor de bungalows betekent een andere rol voor de receptie met ruimte voor ook andere functies. De drie partijen hebben daarom de krachten en investeringen gebundeld om te werken aan nieuw inspiratieconcept waarbij de receptie en VVV op een slimme manier gecombineerd worden.

 

De VVV heeft hiermee een volwaardige plek gekregen in het receptiegebouw. Naast de gasten van Landal De Lommerbergen zijn ook inwoners en toeristen van buiten het park van harte welkom voor toeristische informatie of om een kijkje te nemen in het nieuwe inspiratiepunt.



LandalLommerbergen

Marcel Glaser, general manager van Landal Lommerbergen reageert op dit sluitstuk. Marcel is blij en trots op het eindresultaat. "Tijdens de uitvoering van het project is het park operationeel gebleven, wat de nodige uitdagingen met zich meebracht, niet alleen vanwege de coronaperiode. Er is in de hele renovatie zo’n 25 miljoen euro geïnvesteerd, mede dankzij de grote betrokkenheid van de Vereniging van Eigenaren, het bestuur en Landal GreenParks. Daar willen we iedereen die een ‘steentje’ heeft bijgedragen enorm voor bedanken.” 

Fasegewijze renovatie

In 2019 werd een begin gemaakt met een fasegewijze renovatie van alle 500 bungalows. Daarbij werden er ook speciale kinderbungalows en babybungalows toegevoegd. De Park Plaza onderging een volledige metamorfose, met een groter indoorspeelparadijs, een vernieuwde ParkShop met geïntegreerde Gifts & Fashion en een nieuwe snackbar. Het nieuwe Game City biedt family game- en behendigheidsspellen en ook het Avontureneiland kreeg nieuwe spelelementen waarin het thema draak is verwerkt en ook kreeg het vakantiepark een Sports Arena met een multifunctioneel sportveld. Vorig jaar werden het Grand Café, het buitenterras, de restaurants, bowling, Adventure golfbaan en fietsverhuur compleet vernieuwd. 

Renovatie en vernieuwing zwemparadijs

Het Subtropisch Zwemparadijs werd uitgebreid met twee gloednieuwe spectaculaire waterglijbanen, de 56 meter lange Hurri Cone met een megatrechter en de Duo-Racer, met twee identieke parallelle buizen, waarin bezoekers van het zwembad het tegen elkaar op kunnen nemen. Daarnaast kreeg het Subtropisch Zwemparadijs een compleet nieuwe uitstraling met een fris interieur, nieuwe beplanting en vernieuwde ligweide.
Trefwoorden: Interactieve VVV, receptiegebouw, combinatie

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...