Geplaatst op: 18-05-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Unieke receptie en VVV bij Landal de Lommerbergen

Unieke receptie en VVV bij Landal de Lommerbergen

Op 17 mei is het nieuwe receptiegebouw geopend van Landal De Lommerbergen. Het is een bijzondere combinatie geworden tussen een eigentijdse receptie voor het Landal park en een interactief VVV Inspiratiepunt. Bezoekers krijgen op een verrassende manier informatie over het park en de omgeving. De ruimte is gethematiseerd naar de legende van Sint-Joris en de Draak, die een belangrijke rol speelt in de gemeente Beesel.

 

Bij binnenkomst in de receptie valt direct de enorme drakenstaart op die door de ruimte slingert. De natuurlijke uitstraling van de omgeving is vertaald in het gebruik van natuurlijke houtmaterialen. Op de wanden zijn grote beelden opgenomen en tips om er op uit te gaan.


Interactieve elementen

Op diverse plekken zijn interactieve elementen toegevoegd. Zo is er een verhalenboom met tips en verhalen van de boswachter of de burgemeester van Beesel. Of je kunt je hand op een drakenpoot leggen, waarna er informatie verschijnt over een bezienswaardigheid. Bijzonder zijn ook de twee drakeneieren met informatie over streekproducten en natuur. In de eieren zijn schermen, vitrines en diverse andere technieken gebruikt om bezoekers te inspireren.

 

Aansluiting bij het DNA van Beesel

Bij de inrichting is aansluiting gezocht bij het DNA van de gemeente Beesel en specifiek bij het thema draken en draaksteken. Het draaksteken is immaterieel erfgoed en nog iedere zeven jaar vindt er een groots openluchtspektakel plaats rondom de legende van Sint-Joris die de draak versloeg. Ook in het straatbeeld van Beesel vind je nog veel herinneringen aan de legende van de draak. Het was dan ook logisch om dit als vertrekpunt te nemen bij het ontwerp.

 

Een slimme combinatie

Voor dit project kwamen verschillende opgaven bij elkaar. Zo nam het aantal bezoekers aan de VVV af en wilden Marketing Limburg en Gemeente Beesel naar een nieuwe vorm van fysiek gastheerschap waarbij verhalen, interactiviteit en beleving centraal stonden. Tegelijkertijd maakte Landal De Lommerbergen plannen voor een nieuw receptiegebouw. Bijna 95% van alle verblijfsgasten in de gemeente Beesel overnachten op dit park. De digitale uitgifte van sleutels voor de bungalows betekent een andere rol voor de receptie met ruimte voor ook andere functies. De drie partijen hebben daarom de krachten en investeringen gebundeld om te werken aan nieuw inspiratieconcept waarbij de receptie en VVV op een slimme manier gecombineerd worden.

 

De VVV heeft hiermee een volwaardige plek gekregen in het receptiegebouw. Naast de gasten van Landal De Lommerbergen zijn ook inwoners en toeristen van buiten het park van harte welkom voor toeristische informatie of om een kijkje te nemen in het nieuwe inspiratiepunt.



LandalLommerbergen

Marcel Glaser, general manager van Landal Lommerbergen reageert op dit sluitstuk. Marcel is blij en trots op het eindresultaat. "Tijdens de uitvoering van het project is het park operationeel gebleven, wat de nodige uitdagingen met zich meebracht, niet alleen vanwege de coronaperiode. Er is in de hele renovatie zo’n 25 miljoen euro geïnvesteerd, mede dankzij de grote betrokkenheid van de Vereniging van Eigenaren, het bestuur en Landal GreenParks. Daar willen we iedereen die een ‘steentje’ heeft bijgedragen enorm voor bedanken.” 

Fasegewijze renovatie

In 2019 werd een begin gemaakt met een fasegewijze renovatie van alle 500 bungalows. Daarbij werden er ook speciale kinderbungalows en babybungalows toegevoegd. De Park Plaza onderging een volledige metamorfose, met een groter indoorspeelparadijs, een vernieuwde ParkShop met geïntegreerde Gifts & Fashion en een nieuwe snackbar. Het nieuwe Game City biedt family game- en behendigheidsspellen en ook het Avontureneiland kreeg nieuwe spelelementen waarin het thema draak is verwerkt en ook kreeg het vakantiepark een Sports Arena met een multifunctioneel sportveld. Vorig jaar werden het Grand Café, het buitenterras, de restaurants, bowling, Adventure golfbaan en fietsverhuur compleet vernieuwd. 

Renovatie en vernieuwing zwemparadijs

Het Subtropisch Zwemparadijs werd uitgebreid met twee gloednieuwe spectaculaire waterglijbanen, de 56 meter lange Hurri Cone met een megatrechter en de Duo-Racer, met twee identieke parallelle buizen, waarin bezoekers van het zwembad het tegen elkaar op kunnen nemen. Daarnaast kreeg het Subtropisch Zwemparadijs een compleet nieuwe uitstraling met een fris interieur, nieuwe beplanting en vernieuwde ligweide.
Trefwoorden: Interactieve VVV, receptiegebouw, combinatie

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

30/06/22
Anouk van Eekelen - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland
Er is een herijkte actieagenda. Vakgenoten kennen de term maar wat valt er onder en wat doe je ermee? We vroegen experts in de gastvrijheidseconomie naar hun mening en deelname. Anouk van Eekelen beet het spits af bij de uitzending ‘Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland’.
23/06/22
MarkertingOost lanceert De Hanze Podcast
Podacasts zijn hot. Dat ziet ook MarketingOost die een korte cursus Hanzesteden in een vierdelige podcast heef gegoten.
23/06/22
 Maastricht Marketing samen met hoteliers op zoek naar fijnproevers
Maastricht Marketing initieert als eerste destinatiemanagement-organisatie in Nederland een samenwerking met hoteliers die zich collectief committeren aan een gezamenlijke communicatie-aanpak voor specifieke doelgroepen.
16/06/22
Toeristisch aanbod Groningen beter zichtbaar met afspraken over content en regie merk
Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn vandaag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.
14/06/22
Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg. De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?
10/06/22
Nieuwe experience voor Zuid-Limburg
Visit Zuid-Limburg heeft deze week de nieuwe Visit Zuid-Limburg Experience Sittard-Geleen geopend. Deze is gelegen in het Kritzraedthuis in historisch Sittard.
10/06/22
Hoogste mural van Nederland staat in Den Haag
Den Haag is een kunstwerk rijker en het is meteen de hoogste mural van Nederland. Op 9 juni werd de muurschildering onthuld door popband DI-RECT en de Directeur van Cultuur, Gerben Hagenaars.
03/06/22
Maastricht in spotlight organisatoren
Van 13 tot en met 16 juni 2023 verwelkomt beurscomplex MECC Maastricht het bekende evenement in de Europese Exhibitions industry, de UFI European Conference. Ruim 300 organisatoren beleven in een vakevenement, het complex en de stad Maastricht. Een enorme kans voor stad en regio om evenementen en beurzen naar zich toe te halen.