Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel (CWT), de wereldwijde zakenreis-managementorganisatie, publiceert haar jaarlijkse Responsible Business rapport. Er is aanzienlijke vooruitgang geboekt richting de doelstellingen voor 2020. Dit rapport heeft ook het Global Compact Advanced Level van de Verenigde Naties (VN) bereikt, dit onderstreept het succes van het CWT’s programma voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft CWT de EcoVadis gold rating ontvangen. Dit toont aan dat CWT op de goede weg is naat maatschappelijk verantwoord ondernemen.

CWT’s Responsible Business rapport geeft blijk van de inzet van CWT om op integere wijze te denken, te handelen en te leven. Het beschrijft de belangrijkste prestaties van CWT op de zeven gebieden van MVO: Verantwoorde Bedrijfsstrategie & Bestuur, Bedrijfsethiek en -gedrag, Human Recources, Mensenrechten, Milieu, Maatschappelijke Betrokkenheid en Verantwoorde Produkten & Diensten.

 De belangrijkste resultaten in 2017:

  • CWT heeft twee taskforces in het leven geroepen die zich richten op culturele diversiteit op de werkvloer en de bestrijding van mensenhandel.
  • CWT heeft haar gedragscode voor bedrijfsethiek en -gedrag grondig herzien in lijn met de meest recente reglementen en wetgeving in de sector. Ook is de verplichte gedragscode training voor nieuwe en huidige werknemers voortgezet; 99% van de medewerkers heeft deze voltooid. 
  • Voor het klimaatneutraal maken van twee wereldwijde evenementen heeft CWT 515 ton CO2-equivalenten gecompenseerd via het Carbon for Water™ initiatief. Dit project helpt de plattelandsgemeenschappen in Kenia door het uitdelen van waterfilters. Zo wordt voorkomen dat er bomen moeten worden gekapt voor het verkrijgen van veilig drinkwater. Dankzij CWT werden in 2017 maar liefst 1.155 waterfilters uitgedeeld aan ongeveer 10.945 begunstigden in Kenia. 
  • CWT lanceerde haar sociale intranet netwerk voor meer dan 18.000 gebruikers in bijna 50 CWT-landen. In slechts drie maanden tijd gebruikte driekwart van de medewerkers deze nieuwe digitale tool, genaamd 'Buzz'. Het helpt medewerkers op de hoogte te blijven van alle relevante bedrijfsinformatie, interne contacten te leggen en samen te werken.
  • CWT heeft haar strijd tegen mensenhandel geïntensiveerd door invoering van een steviger beleid, mensen meer bewust maken door middel van educatie en een nauwere samenwerking met belanghebbenden en leidende partijen. Medewerkers van CWT konden participeren in de wereldwijde 'Walk The World Together Challenge' voor het ondersteunen van ECPAT International*. Dit initiatief om gezamenlijk 24.901 mijl (de omtrek van de aarde) te lopen heeft het bewustzijn en de financiële steun voor de aanpak van mensenhandel vergroot.
  • CWT organiseerde in 2017 - in samenwerking met 79 liefdadigheidsorganisaties - wereldwijd meer dan 100 initiatieven voor het vergroten van de maatschappelijke betrokkenheid.

Deze resultaten laten zien dat CWT op koers ligt om haar ambities voor het jaar 2020 op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen te realiseren. Tegelijkertijd laten de resultaten zien op welke wijze CWT voldoet aan de eisen van de Global Compact Advanced Level van de VN.

 

Link: https://www.carlsonwagonlit.com/nl/nl/home/
Trefwoorden: zakenreis, publicatie rapportage, maatschappelijk verantwoord ondernemen

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...