Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-12-2017
Auteur: Marc Gerlings

QL Hotels start eigen bad- en bodylijn

QL Hotels start eigen bad- en bodylijn
Foto: QL Hotels

Als je een bekend hotelmerk hebt, waarom voeg je dan geen eigen lijn aan bad- en bodyproducten toe, zal eigenaar Hein van Beek gedacht hebben. QL Hotels en Restaurants, een collectie van ruim 130 onafhankelijke hotels, heeft een eigen amenities lijn gelanceerd met onder meer zeep, body lotion, shampoo en een douchegel. Ze komen van Ada Cosmetics en hebben het fair trade keurmerk Max Havelaar.

De hotels gaan meer gezamenlijk ondernemen nu er steeds meer leden komen. In oktober 2107 werd de collectie wederom uitgebreid met 14 hotels.


"Heerlijk en eerlijk”

Hein van Beek heeft deze collectie hotels bij elkaar gebracht. "Alle QL Hotels & Restaurants zijn stuk voor stuk kleinschalige hotels die niet alleen een uitstekende gastvrijheid bieden, maar ook het milieu hoog in het vaandel hebben staan. Ze maken gebruik van regionale en seizoensgebonden producten”, zegt Van Beek. ”We trekken deze visie door in onze amenities; persoonlijke verwennerij in het gebruik met tevens het fair trade keurmerk, dus naast heerlijk bovendien eerlijk.”


Uitbreiding van Amsterdam tot Montreux

Ondertussen groeit het netwerk gestaag. Recent nam QL een vlucht naar Scandinavië en kwamen er hotels bij in Noorwegen en Zweden. Vervolgens was de maand oktober goed voor veertien nieuwe leden, waaronder Hotel TwentySeven in Amsterdam, Parc Broekhuizen in Leersum, Herberg onder de Linden in het Groningse Aduard, Landgoed Rhederoord in De Steeg bij Arnhem en Weidumerhout in Weidum, Friesland. Daarnaast hebben zich hotels aangesloten in Duitsland, Oostenrijk – onder meer in Kitsbühel – en in het Zwitserse Montreux.

Topics:Horeca
Trefwoorden: hotel, hotelketen, merk, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...