Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-12-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Leiden opent nieuwe brandstore

VVV Leiden opent nieuwe brandstore
Morgen opent de VVV Leiden een nieuwe brandstore. Het wordt een VVV nieuwe stijl waarin het Leidse verhaal, met kennis en cultuur als centrale pijlers, op een moderne en mooie manier wordt uitgebeeld. Bezoekers, die VVV Leiden betreden, zien en voelen Leiden met als eyecatcher een grote tijdlijn van Leiden, Stad van Ontdekkingen.


VVV Leiden is onlangs verhuisd van Stationsweg 41 naar Stationsweg 26. Dit was noodzakelijk in verband met de sloop van het oude pand en de renovatie van het stationsgebied. Op nummer 26 is de nieuwe brandstore ontwikkeld, met een eigen look en feel, uniek voor Leiden.


Leidse iconen

Het verhaal van Leiden laat zich vanaf het Leidens Ontzet het beste vertellen door de acht meter lange tijdlijn die prominent in de winkel aanwezig is. De bezoeker krijgt in een oogopslag een overzicht van alle grote gebeurtenissen, ontdekkingen en belangrijke personen van toen tot nu.


Thema-eilanden

Verder zijn er verschillende ‘eilanden’ gecreëerd, allemaal met een eigen thema. De Leidse schilder Rembrandt van Rijn bijvoorbeeld is prominent aanwezig in de winkel. De tulp is ook één van de iconen die terugkomt in deze brandstore. De eerste tulp van Europa werd in de Hortus botanicus Leiden gekweekt. Leiden wordt dan ook wel de hoofdstad van de Bollenstreek genoemd. Naast Rembrandt en de tulp zijn de volgende thema’s in de VVV te vinden: de T.rex (komt in 2016 naar Naturalis Leiden), de Leidse musea, het water en de binnenstad.


Informeren en inspireren

VVV Leiden verstrekt informatie aan de bezoekers , zodat ze geïnspireerd de stad in gaan. De medewerkers geven persoonlijk advies over wat er in Leiden te zien en te doen is. In de nieuw store zijn plattegronden, stadswandelingen, folders, de Uitagenda, alle denkbare cadeaubonnen en andere zaken verkrijgbaar. Er zijn tevens leuke, typisch Leidse producten te koop, zoals puzzels en literaire reeksen. De winkel is een fijne plek voor zowel bezoekers als bewoners van de stad. Er staat een leestafel met voldoende leesvoer, op een groot scherm wordt de cityfilm van Leiden getoond en de VVV medewerkers werken met de nieuwste apparatuur.


Leiden

Met het gevarieerde aanbod in de historische binnenstad, meer dan 3.000 monumenten, kilometers aan grachten en singels en de hoogste museumdichtheid van Nederland (13 musea), is Leiden een indrukwekkende stad voor bezoekers, zowel nationaal als internationaal.

Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, leiden, gastheerschap, brandstore

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...