Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-12-2014
Auteur: Ton
NRIT Media

Praktijkboek Social Media To Go voor toerisme, recreatie en hospitality verschenen

Praktijkboek Social Media To Go voor toerisme, recreatie en hospitality verschenen
Social media zijn de kern van online communicatie geworden en spelen binnen de werkvelden toerisme, recreatie en hospitality dan ook een steeds belangrijkere rol. De online ontwikkelingen gaan erg snel, en al gauw zie je door de bomen het bos niet meer. Om (aankomende) professionals daarbij behulpzaam te zijn, hebben NHTV-docenten Corné Dijkmans en Jeroen Vinkesteijn het boek "Social Media To Go" geschreven.

Het boek, dat deze week is verschenen, wil hierin overzicht bieden en geeft een zeer praktisch en actueel beeld van de commerciële mogelijkheden van social media voor de terreinen toerisme, recreatie en hospitality. Door middel van talloze recente voorbeelden uit de toeristisch-recreatieve praktijk wordt het besprokene meteen verhelderd en getoetst aan de werkelijkheid van alledag.

'Social media to go, de basis van social media in commerciele bedrijfsvoering' wordt onder andere gebruikt op NHTV internationaal hoger onderwijs in Breda. Het boek is verkrijgbaar via www.socialmediatogo.nl/. Komend voorjaar verschijnt van dezelfde auteurs een tweede praktisch boek over online marketing in toeristisch-recreatieve bedrijfsvoering.
Link: http://www.socialmediatogo.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: social media, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.