Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-05-2025
Auteur: Marc Gerlings

24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel

24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
De actie is geslaagd. Foto Toverland.
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade. 

Uiteindelijk wisten 15 deelnemers de urenlange regen te trotseren en de Troy Coaster Challenge te volbrengen. Met de achtbaanmarathon is een recordbedrag van maar liefst € 71.896 opgehaald voor Stichting Jade.

Na 285 rondjes, goed voor 307 kilometer, in de houten achtbaan Troy kwam de Troy Coaster Challenge op zondag 25 mei om 12:00 uur ten einde. Bart Jaspers, Senior Manager Marketing & Communicatie, blikt terug op de achtbaanmarathon. "Het was de zwaarste editie tot nu toe. Urenlange regen en zelfs storm zorgden ervoor dat 9 deelnemers de challenge helaas niet hebben gehaald. Maar alle deelnemers zijn stuk voor stuk echte helden en hebben bijgedragen aan een waanzinnig mooi bedrag voor Stichting Jade.”

Na afloop overhandigde Bart een cheque van maar liefst € 71.896 aan Stichting Jade. René Kops van Stichting Jade is enorm blij met het opgehaalde bedrag. "We zijn onwijs trots op alle deelnemers die aan de Troy Coaster Challenge hebben meegedaan. De afgelopen 24 uur waren een echte rollercoaster. Met dit bedrag kunnen we maar liefst anderhalf jaar lang iedere week een gezin ontvangen in Villa Jade. Dit is geweldig!”

Jade Kops kreeg op 14-jarige leeftijd de diagnose kinderkanker. Ondanks het verdrietige nieuws dat ze niet meer zal genezen, blijft Jade een bron van positiviteit. Samen met haar familie richtte ze Stichting Jade op. Deze stichting biedt gezinnen met kinderen die onder behandeling zijn voor kinderkanker een waardevol uitwaaimoment in Villa Jade, een vakantiehuis aan zee. Meer informatie is te vinden via www.stichtingjade.nl.

Om zoveel mogelijk geld op te halen voor Stichting Jade, werden er diverse acties georganiseerd. Zo was het mogelijk om buiten openingstijd mee te rijden met de deelnemers, werden er bijzondere Toverland-items en -ervaringen geveild en lieten de deelnemers zich sponsoren.
Trefwoorden: Toverland, stichting, goede doel, achtbaan

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
19/05/25
Wisselend beeld Gelders dagbezoek in meivakantie
In de meivakantie hebben attracties op de Veluwe, in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen meer bezoek ontvangen dan een jaar eerder. Het was wel rustiger in de binnensteden en in de natuur. Er waren meer bezoekers uit andere regio’s.
19/05/25
Efteling presenteert 'Prinses op de Erwt' met donkere huidskleur
De Efteling heeft met ‘De Prinses op de Erwt’ haar nieuwste sprookje gepresenteerd. De prinses heeft voor het eerst een donkere huidskleur. Volgens lector storytelling Moniek Hover van de Breda University of Applied Sciences past een dergelijke verandering prima bij het fenomeen sprookje.
13/05/25
Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen
Ruim 1,4 miljoen bezoekers vanuit de hele wereld brachten een bezoek aan de keukenhof en beoordeelden het bezoek met een 8,7.