Geplaatst op: 13-05-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof sluit het seizoen 2025 succesvol af. Ruim 1,4 miljoen bezoekers uit alle hoeken van de wereld genoten tussen 20 maart en 11 mei van het kleurrijke lentepark. Keukenhof werd door bezoekers met een mooie 8.7 beoordeeld, een prachtig compliment voor een kleurrijke ervaring.  


De meeste bezoekers kwamen uit eigen land (20%), maar ook uit Duitsland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië wisten bloemenliefhebbers hun weg naar Lisse te vinden. In totaal ontving Keukenhof bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen. Opvallend is het grote aandeel jonge bezoekers: ruim 15% van de bezoekers viel in de leeftijdscategorie 25 t/m 34 jaar.

 

Door het gebruik van aankomsttijdsloten kan Keukenhof de bezoekersaantallen goed reguleren. Een mooie vernieuwing dit jaar was het structurele gebruik van parkeerplaats P2, die voorheen alleen bij piekmomenten werd ingezet. Ook de nieuwe entree droeg bij aan een soepele en gastvrije ontvangst. 

 

20% van de bezoekers bezocht Keukenhof per bus. Openbaar vervoerder Qbuzz bracht mensen vanuit onder meer Schiphol, Leiden, Amsterdam RAI en Haarlem naar het park. Keukenhof stimuleert bezoekers om gebruik te maken van het openbaar vervoer en biedt daarom combitickets aan met een entreeticket en busreis in één. Nieuw dit jaar was de directe hop-on-hop-off verbinding vanuit Den Haag en Rotterdam. Dit is een belangrijke stap richting een betere bereikbaarheid. Steeds meer bezoekers krijgen hierdoor de kans om te kiezen voor de bus. In de komende jaren blijft Keukenhof investeren, zodat het aantrekkelijker wordt om de auto thuis te laten. 

 

Keukenhof werkt jaarrond met 45 vaste medewerkers. Tijdens de openstellingsperiode groeit dit team uit tot maar liefst 1.100 enthousiaste seizoenskrachten, die samen zorgen voor een unieke bezoekerservaring.  

 

Trefwoorden: Keukenhof, bezoekers beoordeling

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.