Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Image by Kate Trysh from Pixabay Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends. Allereerst valt het Booking.com op, wat wordt bevestigd door eigen consumentenonderzoek, dat het weer een belangrijke rol speelt bij het kiezen van een bestemming. Van alle Nederlandse reizigers selecteert 39% een bestemming vanwege het verwachte mooie weer, terwijl 37% slecht weer als grootste zorg noemt. Voor wat betreft de top tien binnen- en buitenlandse bestemmingen heeft Booking.com in haar data gekeken naar bestemmingen die door reizigers tussen 27 maart 2025 en 3 april 2025 zijn gezocht, met incheckdata tussen 18 april 2025 en 21 april 2025. Binnen Nederland blijven stedentrips populair maar ook Valkenburg en Scheveningen waar je een bruisend centrum met natuurbeleving kunt combineren, staan hoog genoteerd. Top 10 – Binnenlandse bestemmingen- Amsterdam
- Maastricht
- Rotterdam
- Valkenburg
- Den Haag
- Utrecht
- Scheveningen
- Groningen
- Eindhoven
- Haarlem
Internationaal blijft Parijs de ranglijst aanvoeren maar staan steden als Dubai en Marrakesh opvallend hoog, wat wijst op een groeiende voorkeur voor zonzekere bestemmingen met een culturele twist. Ook Istanbul, Valencia en Malaga sluiten goed aan op deze behoefte aan een korte, zonnige voorjaarsbreak. Top 10 – Buitenlandse bestemmingen- Parijs, Frankrijk
- Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
- Barcelona, Spanje
- Marrakech, Marokko
- Londen, Verenigd Koninkrijk
- Istanbul, Turkije
- Valencia, Spanje
- Malaga, Spanje
- Antwerpen, België
- Berlijn, Duitsland
Trefwoorden: vakanties, uitgaand toerisme, binnenlands toerisme, bestemmingen
Reacties:- Nog geen reacties aanwezig.
Plaats een reactie:
|
|
03/06/25
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
|
02/06/25
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
|
02/06/25
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
|
02/06/25
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.
|
21/05/25
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
|
14/05/25
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.
|
13/05/25
De overname lijkt op een klassieke bedrijfsovername, maar in werkelijkheid gaat het om de koop van het merk en de formule.
|
09/05/25
De horeca mist jaarlijks een omzet van maar liefst €437 miljoen door onvoldoende in te spelen op de groeiende vraag naar alcoholvrije dranken. De verkoop van alcoholvrije drankje groeit sterk maar het aanbod in de horeca is zeer gering.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|