Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-04-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines

Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines

Attractie- en Vakantiepark Slagharen introduceert drie nieuwe statiegeldmachines in samenwerking met Statiegeld Nederland. Met deze stap zet het park een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.


De machines zijn te vinden op drie strategische locaties: naast de Fill Up Station, de supermarkt aan de parkzijde en de Music Hall. Bezoekers kunnen hier hun in Nederland verkregen statiegeldflesjes en -blikjes inleveren. Daarbij hebben zij de keuze om het statiegeld terug te ontvangen via een Tikkie of te doneren aan het goede doel van Slagharen: SOS Kinderdorpen.


Een efficiënte en duurzame oplossing

Het nieuwe systeem is eenvoudig in gebruik en neemt weinig tijd in beslag. Door statiegeld in te leveren dragen bezoekers niet alleen bij aan een schoner park, maar ook aan een duurzamere wereld. De samenwerking met Statiegeld Nederland helpt Slagharen om afval beter te scheiden en recycling te bevorderen.


Bijdragen aan een goed doel

Bezoekers die ervoor kiezen hun statiegeld te doneren, steunen direct SOS Kinderdorpen. Deze organisatie zet zich wereldwijd in voor kinderen die opgroeien zonder veilige familieomgeving. Slagharen is trots op deze samenwerking en hoopt hiermee een positieve impact te maken.


Met de plaatsing van de statiegeldmachines zet Slagharen opnieuw een stap in de richting van verantwoord ondernemen en milieubewust beleid. Het park nodigt alle bezoekers uit om gebruik te maken van deze duurzame oplossing en samen bij te dragen aan een schonere en betere toekomst.

Trefwoorden: Statiegeldmachines, statiegeld, duurzaam, schoon

CELTH



||| Nieuws |||

05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...