Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2025
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Toerisme Award 2025 naar Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt

Toerisme Award 2025 naar Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt

Jaarlijks reikt Stichting Bureau Toerisme tijdens het netwerkevenement Opening Toeristisch Seizoen de Toerisme Award uit. De award is een erkenning voor uitzonderlijk ondernemerschap, visie en doorzettingsvermogen binnen de vrijetijdsector.  

 

Dit jaar viel de eer te beurt aan Nathalie van Verschuer - des Tombe van Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. De award-winnaar werd bekend gemaakt door de directeur van Bureau Toerisme, Richard de Bruin, en overhandigt door Hans Martijn Ostendorp, voorzitter van het speerpuntberaad recreatie en toerisme Regio Rivierenland.

  

"Het is bijzonder hoe Mariënwaerdt, onder leiding van de familie van Verschuer, is uitgegroeid tot een dynamische bestemming met biologische landbouw, streekproducten, evenementen en bijzondere recreatiemogelijkheden.” Aldus Richard de Bruin. Bij de bekendmaking werd vol lof gesproken over hoe het landgoed de balans weet te bewaren tussen historie, innovatie, natuurbehoud en economische ontwikkeling. 

 

De zo’n 160 aanwezigen van de bijeenkomst konden zich verder laten inspireren over de vele vormen van samenwerking en projecten die bijdragen aan het versterken van de vrijetijdsector in het Rivierengebied. Ook kwam de onlangs gevormde Toeristische Alliantie aan bod: een samenwerkingsverband van ondernemers in recreatie, toerisme en cultuur in Rivierenland. Deze alliantie, aangevuld met de brancheorganisaties KHN en HISWA-RECRON trekken gezamenlijk met de acht gemeenten in Rivierenland op om tot een Toeristische Visie Rivierenland 2050 te komen.   

 

De ingang van het event was feestelijk aangekleed met promotiematerialen en nieuwe, lichtgewicht Betuwe-letters. Allemaal materialen die onder andere voor evenementen in het gebied gebruikt kunnen worden ter aankleding en promotie van het gebied. 

 

Het evenement Opening Toeristisch Seizoen wordt jaarlijks georganiseerd door Bureau Toerisme.  

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...