Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-03-2025
Auteur: Marc Gerlings

Camping Corfwater wordt vakantiepark Landal Pettemer Duynen

Camping Corfwater wordt vakantiepark Landal Pettemer Duynen
Een impressie van een van de vakantiewoningen die in een duin wordt gebouwd. Foto: Landal Pettemer Duynen.
De voormalige camping Corfwater in Petten wordt door onderneming Het Nieuwe Strand Petten BV dit jaar ontwikkeld tot een vakantiepark dat Landal Pettemer Duynen gaat heten. 

Het project gaat in twee fases 150 vakantiewoningen, 13 appartementen en een centrumgebouw opleveren, die door de vakantieparkenaanbieder Landal verhuurd wordt. De vakantiewoningen op het park worden te koop aangeboden, maar moeten minimaal 38 weken per jaar verhuurd worden. Zo profiteert de regio Petten het hele jaar rond van nieuwe bezoekers, meldt Het Nieuwe Strand Petten BV.  

Tien jaar voorbereiding

Na tien jaar voorbereiding is het bouwrijp maken van het terrein onlangs begonnen. Komende zomer begint de feitelijke bouw en dit voorjaar gaat de verkoop van de vakantiehuizen van start. Eigenaar en ontwikkelaar Mike Schouten: "Er is nu al veel interesse, met name van bewoners uit de regio. Voor hen is het echt een win-winsituatie: ze kopen een hoogwaardige vakantiewoning op een luxe vakantiepark aan het strand en doen daarmee ook nog eens een goede investering die een steady rendement kan opleveren."
 
De 150 vakantiewoningen die op Landal Pettemer Duynen gerealiseerd worden, bestaan uit luxe 4-, 6-, 8- en 12-persoons woningen, verdeeld in lofts, suites en villa’s. Alle woningen worden compleet met luxe, hotelachtige inventaris opgeleverd. Ze worden zo gebouwd en gepositioneerd dat er een optimale balans ontstaat tussen natuur en recreatie, maar ook tussen uitzicht en privacy. De auto is te gast op het park. De woningen zullen te koop zijn via Landal Makelaardij, Vakantiemakelaar en Residentia projectmakelaars met een vanafprijs van € 492.000,- exclusief btw (v.o.n.). 

Voor potentiële kopers en geïnteresseerden is er op 29 en 30 maart 2025 een informatiedag in strandpaviljoen Zee & Zo, vlakbij het uiteindelijke park. Daar zullen ontwikkelaar Mike Schouten, de verschillende verkoopmakelaars en andere betrokkenen aanwezig zijn om dit prachtige project te presenteren en vragen te 
beantwoorden.
Trefwoorden: camping, vakantiepark, Landal, Petten, kust

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.