Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-03-2025
Auteur: Marc Gerlings

Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder

Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Foto Marjon Gemmeke.
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin. 

Alle activiteiten zijn gratis toegankelijk voor bezoekers met een ticket voor Het Nationale Park De Hoge Veluwe en het Kröller-Müller Museum.

In de week van 29 april tot en met 5 mei zijn er dagelijks minicolleges over het reilen en zeilen van het museum in oorlogstijd. De minicolleges zijn toegankelijk voor iedereen met een ticket voor Het Nationale Park De Hoge Veluwe en het museum. 

Tijdens de Tweede Wereldoorlog lag de kunstcollectie van het museum in de zogenoemde schuilkelder opgeslagen. Speciaal voor de herdenking van 80 jaar vrijheid wordt de schuilkelder opengesteld voor publiek. Tussen 11.00 en 13.00 uur, en tussen 14.30 en 16.30 uur staat er een rondleider klaar bij de schuilkelder. Na de minicolleges kunnen bezoekers op eigen gelegenheid of onder begeleiding van een rondleider naar de schuilkelder lopen.

Ook is er een wandelroute samengesteld door de beeldentuin waarin het thema vrijheid centraal staat. De beelden die hier worden uitgelicht tonen ieder op hun eigen wijze wat het betekent om (on)vrij te zijn en je (on)vrij te voelen.
Trefwoorden: museum, vrijheid

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.