Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-12-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025

Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025

Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres. Het tema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. Het wordt een inspirerende dag met buitenlandse keynotes, verdiepende breakout sessies en veel netwerkmogelijkheden op de mooie campus.

Achtergrond

De toeristische sector bevindt zich op een kruispunt. De traditionele manier van reizen is niet langer houdbaar. Klimaatverandering, digitalisering en sociale onrust dwingen ons om na te denken over een nieuwe toekomst voor toerisme. De huidige manier van toerisme leidt tot ongelijkheid, schade aan het milieu en een verlies aan culturele identiteit. 

We moeten een nieuwe weg inslaan, waarbij toerisme een positieve bijdrage levert aan mensen en de planeet. Dat vraagt om nieuwe businessmodellen, een innovatieve aanpak van de arbeidsmarkt, een totaal andere relatie met bestemmingen en een radicale transformatie van de toeristische mobiliteit.

Die transformatie vraagt om zogenaamde change agents die het voortouw moeten nemen. Op het Trendcongres smeden we een coalition of the willing en brengen we alle (toekomstige) change agents bij elkaar. Samen maken we toerisme: Business as Unusual.

Waarom dit congres bijwonen?

  • Inspiratie: Laat je inspireren door buitenlandse keynotesprekers en verdiep je in de nieuwste ontwikkelingen in de sector.
  • Netwerken: Maak kennis met andere change agents en bouw aan een sterk netwerk.
  • Leren: Ontdek nieuwe businessmodellen en innovatieve oplossingen voor de uitdagingen waar de sector voor staat.
  • Verandering: Wees onderdeel van de beweging naar een duurzaam en regeneratief toerisme.

Wat kun je verwachten?

  • Diepgaande discussies: Over de toekomst van toerisme, de rol van technologie en de impact van onze keuzes op bestemmingen.
  • Praktische workshops: Ontwikkel nieuwe vaardigheden en leer hoe je verandering kunt implementeren in jouw organisatie.
  • Inspirerende voorbeelden: Ontdek hoe andere bedrijven en organisaties al bezig zijn met het transformeren van de sector.

Save the date!

Blokkeer nu alvast donderdag 20 maart in je agenda voor het Trendcongres 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual 


CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...