Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-12-2024
Auteur: Marc Gerlings

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint. 

"Liefde is geen zwakte; het is daadkracht. Het is luisteren zonder oordeel, en bouwen aan een samenleving waarin diversiteit niet alleen wordt getolereerd, maar gevierd. Liefde is een keuze, en Pride 2025 nodigt ons uit die keuze elke dag opnieuw te maken,” aldus Lucien Spee de Castillo Ruiz, executive director van Pride Amsterdam. Het moto luidt voluit: ‘Be who you are, love who you want’. De liefde van en voor de lhbtiqa+-community is ook het verbindende thema tussen TOGETHER van afgelopen jaar en UNITY dat tijdens WorldPride 2026 centraal zal staan.

"De exacte invulling van het programma komt in het voorjaar (2025, red.), maar zoals altijd vindt de botenparade de eerste zaterdag van augustus plaats. Met de bekendmaking van het thema kunnen geïnteresseerden zich nu gaan voorbereiden en vanaf 3 januari 2025 inschrijven voor deelname aan de botenparade.

Deelnemers Botenparade 2025 gezocht

Partijen die willen deelnemen aan de botenparade worden uitgenodigd om zich van 3 januari tot 2 februari 2025 in te schrijven en een conceptplan in te zenden. Op 8 februari zal bekendgemaakt worden welke inzendingen het mooiste zijn en het beste aansluiten bij het thema en daarom beloond worden met een startbewijs voor de parade op zaterdag 2 augustus 2025. 

Om de parade toegankelijk te houden voor organisaties uit de community betalen deze deelnemers slechts een fractie van de kostprijs en is hun inschrijfgeld sinds 2014 niet gestegen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de bedrijven die meevaren en waarvoor maximaal 20 plekken zijn. Deze bedrijven stellen daarnaast €75.000 ter beschikking aan het zichtbaarheidsfonds waar deelnemers uit de categorieën 3/4/10 en 11 een bijdrage kunnen aanvragen van maximaal € 5.000 voor de aankleding van hun boot. Op https://pride.amsterdam/events/canal-parade/ is alle informatie te vinden. 
Trefwoorden: evenement, Amsterdam, Pride 2025

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.