Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-12-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Dit ambachtelijke broodje, gemaakt van volledig lokale en natuurlijke ingrediënten, is meer dan alleen een lunch. Het staat symbool voor duurzaamheid, lokale samenwerking en de unieke smaken van de regio.

Tijdens een feestelijke lancering overhandigden Robbert Schuurmans (directeur van RBT Heuvelrug & Vallei) en Eric van Veluwen (directeur van Antropia) het eerste broodje aan burgemeester Frits Naafs. Met het motto ‘Samen eten we de Utrechtse Heuvelrug mooier’ willen initiatiefnemers ondernemers uit de zakelijke gastvrijheidssector stimuleren om gezond eten uit de korte keten te promoten en lokale producenten te ondersteunen. Het broodje Utrechtse Heuvelrug is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug. De samenstelling en de herkomst van de producten staan online. 

Een broodje met impact

Robbert Schuurmans, directeur RBT Heuvelrug & Vallei: "Iedere dag komen er vele bedrijven en organisaties met hun mensen, klanten en relaties naar de Utrechtse Heuvelrug voor congressen, vergaderingen, workshops en trainingen. Dit broodje is een perfecte manier om zakelijke bezoekers te laten kennismaken met de unieke smaken van de Utrechtse Heuvelrug. Naast een culinaire beleving draagt het ook bij aan duurzaamheid en het versterken van de regionale economie. We hopen dat ondernemers dit initiatief massaal omarmen.” Eric van Veluwen benadrukt het belang van gezond en duurzaam voedsel. "Het broodje Utrechtse Heuvelrug biedt ondernemers een onderscheidend concept dat bijdraagt aan hun duurzame doelstellingen en de ondersteuning van lokale agrariërs."

Meer dan een broodje

De lancering van het broodje markeert het begin van een meerjarige samenwerking tussen RBT Heuvelrug & Vallei en Antropia. De komende jaren wordt er hard gewerkt aan het sluiten van concrete afspraken tussen voedselproducenten, bedrijven en vergader- en congreslocaties. Ondernemers en organisaties worden dan ook van harte uitgenodigd om zich aan te sluiten bij dit inspirerende project.

BroodjeUtrechtseHeuvelrug

Vanaf januari 2025 kunnen zowel vleesliefhebbers als vegetariërs genieten van de verschillende varianten van het broodje Utrechtse Heuvelrug (of de losse ingredienten), te bestellen via De Lokalist. Met dit initiatief wordt de Utrechtse Heuvelrug niet alleen smakelijker, maar ook duurzamer. 

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, lunch, duurzaam, lokaal, eerlijk

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...