Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
De vrijetijdssector staat voor enorme uitdagingen: van klimaatdoelstellingen tot inclusie, van florerend ondernemerschap tot het creëren van brede welvaart. Maar hoe zorgen we ervoor dat toeristische bestemmingen in balans blijven, met oog voor bewoners, bedrijven én bezoekers? Al die uitdagingen komen samen op de bestemming waarbij we het adagium ‘meer bezoekers’ hebben ingeruild voor ‘de bestemming in balans’. We werken nationaal, regionaal en lokaal aan bestemmingen waar de belangen van bewoners, bezoekers en bedrijven met elkaar in balans zijn. Hoe we ‘in balans’ komen is nog een hele zoektocht waar de laatste jaren gelukkig al heel wat bouwstenen voor zijn aangereikt. Maak deel uit van de toekomst van toerisme!Tijdens het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming’ brengen we de nieuwste inzichten in bestemmingsmanagement samen en laten we zien hoe je kunt werken aan een duurzame en succesvolle bestemming. Ontdek inspirerende voorbeelden, praktische tools en baanbrekend onderzoek van toonaangevende experts uit het veld. Mis dit event niet en maak deel uit van de toekomst van toerisme! Meld je hier gratis aan. Wat kun je verwachten?- Werken aan een bewuste bestemming: Anke Arts (CELTH) deelt state-of-the-art onderzoek en tools voor evenwichtige bestemmingen.
- Route naar rechtvaardiger toerisme: Thijs de Groot (NBTC) laat zien hoe toerisme positief kan bijdragen aan lokale gemeenschappen.
- Vitale logiesaccommodaties in het juiste landschap: Frank Verkoijen, Wander Groot (Leisurebrains), Els van der Laan & Jelmer Bokma (Noord.peil) presenteren hun inzichten over slimme ruimtelijke ontwikkeling in Zuidoost Fryslân.
- Is groei altijd slim?: Gertjan Elzinga (Elzinga & Oterdoom) biedt een handig afwegingskader voor duurzame groei in recreatie en toerisme.
- Bewoners voorop in Schouwen-Duiveland: Ruurt van der Wel (Eilandmarketing Schouwen-Duiveland) laat zien hoe bewoners centraal staan in hun toeristische strategie.
Waarom dit event niet mag ontbreken in jouw agenda?In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën voor bestemmingsontwikkeling in balans. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio. Meld je nu gratis aan!Sluit af met een lunch en bezoek de Recreatie Vakbeurs 2024. Zorg dat jouw regio toekomstbestendig is – zet hem op de kaart! Het event is gratis toegankelijk maar vooraf aanmelden is verplicht.
‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in je bestemming’ wordt georganiseerd door NRIT in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs op donderdag 14 november in Hardenberg. Het event is gratis toegankelijk. We sluiten af met een lunch en de mogelijkheid tot een bezoek aan de Recreatie Vakbeurs 2024. Zet je regio op de kaart is een kernachtig kennisevent waar je in twee uur tijd (10:30-12:30) weer helemaal actueel op de hoogte bent van alle relevante state-of-the-art inzichten rond bestemming in balans.
Link: https://www.nrit.nl/events/49315/zet-je-regio-op-de-kaart
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Destinatie Nederland, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, LDA, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: toerisme, bestemmingen, congressen, toerisme, recreatie, beleid, onderzoek, dmo
|
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
10/06/25
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
|
10/06/25
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
|
06/06/25
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
|
04/06/25
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
|
03/06/25
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
|
02/06/25
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|