Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
De vrijetijdssector staat voor enorme uitdagingen: van klimaatdoelstellingen tot inclusie, van florerend ondernemerschap tot het creëren van brede welvaart. Maar hoe zorgen we ervoor dat toeristische bestemmingen in balans blijven, met oog voor bewoners, bedrijven én bezoekers? Al die uitdagingen komen samen op de bestemming waarbij we het adagium ‘meer bezoekers’ hebben ingeruild voor ‘de bestemming in balans’. We werken nationaal, regionaal en lokaal aan bestemmingen waar de belangen van bewoners, bezoekers en bedrijven met elkaar in balans zijn. Hoe we ‘in balans’ komen is nog een hele zoektocht waar de laatste jaren gelukkig al heel wat bouwstenen voor zijn aangereikt. Maak deel uit van de toekomst van toerisme!Tijdens het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming’ brengen we de nieuwste inzichten in bestemmingsmanagement samen en laten we zien hoe je kunt werken aan een duurzame en succesvolle bestemming. Ontdek inspirerende voorbeelden, praktische tools en baanbrekend onderzoek van toonaangevende experts uit het veld. Mis dit event niet en maak deel uit van de toekomst van toerisme! Meld je hier gratis aan. Wat kun je verwachten?- Werken aan een bewuste bestemming: Anke Arts (CELTH) deelt state-of-the-art onderzoek en tools voor evenwichtige bestemmingen.
- Route naar rechtvaardiger toerisme: Thijs de Groot (NBTC) laat zien hoe toerisme positief kan bijdragen aan lokale gemeenschappen.
- Vitale logiesaccommodaties in het juiste landschap: Frank Verkoijen, Wander Groot (Leisurebrains), Els van der Laan & Jelmer Bokma (Noord.peil) presenteren hun inzichten over slimme ruimtelijke ontwikkeling in Zuidoost Fryslân.
- Is groei altijd slim?: Gertjan Elzinga (Elzinga & Oterdoom) biedt een handig afwegingskader voor duurzame groei in recreatie en toerisme.
- Bewoners voorop in Schouwen-Duiveland: Ruurt van der Wel (Eilandmarketing Schouwen-Duiveland) laat zien hoe bewoners centraal staan in hun toeristische strategie.
Waarom dit event niet mag ontbreken in jouw agenda?In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën voor bestemmingsontwikkeling in balans. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio. Meld je nu gratis aan!Sluit af met een lunch en bezoek de Recreatie Vakbeurs 2024. Zorg dat jouw regio toekomstbestendig is – zet hem op de kaart! Het event is gratis toegankelijk maar vooraf aanmelden is verplicht.
‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in je bestemming’ wordt georganiseerd door NRIT in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs op donderdag 14 november in Hardenberg. Het event is gratis toegankelijk. We sluiten af met een lunch en de mogelijkheid tot een bezoek aan de Recreatie Vakbeurs 2024. Zet je regio op de kaart is een kernachtig kennisevent waar je in twee uur tijd (10:30-12:30) weer helemaal actueel op de hoogte bent van alle relevante state-of-the-art inzichten rond bestemming in balans.
Link: https://www.nrit.nl/events/49315/zet-je-regio-op-de-kaart
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Destinatie Nederland, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, LDA, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: toerisme, bestemmingen, congressen, toerisme, recreatie, beleid, onderzoek, dmo
|
|
21/05/25
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
|
16/05/25
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
|
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
|
12/05/25
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
|
02/05/25
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
|
02/05/25
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
|
02/05/25
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
|
10/04/25
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
|
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
|