Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-07-2024
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Udo Delfgou volgt Dirk Beljaarts op als algemeen directeur

Udo Delfgou volgt Dirk Beljaarts op als algemeen directeur

Udo Delfgou volgt per 1 oktober 2024 Dirk Beljaarts op als algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland.  Delfgou is momenteel directeur van INretail, de branchevereniging voor ondernemers in de non-foodsector. Beljaarts was van 2019 tot en met 2024 algemeen directeur. Sinds 2 juli is hij minister van Economische Zaken in het kabinet Schoof.

Delfgou startte ruim twintig jaar geleden bij INretail en was de laatste negen jaar directeur. Daarvoor vervulde hij diverse managementfuncties bij verschillende bedrijven. Ook zette hij zich de afgelopen jaren op lokaal niveau in als bestuurder van diverse sportverenigingen en is hij voor de VVD politiek actief als bestuurslid in Houten. 

Enthousiast en trots

Delfgou is enthousiast over zijn nieuwe functie. "Ik kijk er enorm naar uit om mij vanaf oktober in te mogen zetten voor deze prachtige branche. Samen met de medewerkers, leden en stakeholders van KHN  wil ik kijken hoe we er een nog mooiere sector van kunnen maken dan het nu al is.”

KHN-voorzitter Marijke Vuik is trots op de komst van Delfgou: "Er liggen grote uitdagingen voor onze branche, bijvoorbeeld als het gaat om minder regeldruk, innovatie en realistische duurzaamheids- en gezondheidsambities. Zijn ervaring met het verenigingslandschap, zijn netwerk en zijn kennis van het politieke speelveld zullen hierbij van grote toegevoegde waarde zijn.”

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, brancheorganisaties

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.