Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-06-2024
Auteur: Redactie
NRIT

De winnaars van de City- en Regiomarketing Awards

De winnaars van de City- en Regiomarketing Awards
Afbeelding van Mudassar Iqbal via Pixabay

Bureau Citybranding heeft met een integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag de Nationale City- en Regiomarketing Trofee gewonnen. Brabant Branding werd bekroond met City- en Regiomarketing Innovatie Award voor haar Brabantse ImagoMonitor.

Op 6 juni 2024 heeft Netwerk Citymarketing Nederland de Nationale City- en Regiomarketing Trofee en de City- en Regiomarketing Innovatie Award uitgereikt om de professionalisering en ontwikkeling van het vakgebied te bevorderen. Dit jaar was er een belangrijke verandering: het onderscheid tussen grote en kleine steden is komen te vervallen, waardoor nu ook regio’s konden deelnemen aan de competitie.

Winnaar Nationale City- en Regiomarketing Trofee: Bureau Citybranding i.s.m. The Hague & Partners

De jury was onder de indruk van Bureau Citybranding in samenwerking met The Hague & Partners. Hun integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag heeft de stad stevig op de kaart gezet en is daarom de winnaar van de Nationale City- en Regiomarketing Trofee 2024.

Winnaars

Winnaar City- en Regiomarketing Innovatie Award: Brabant Branding

Brabant Branding ontving de Innovatie Award voor hun speciale stedeneditie van de Brabantse ImagoMonitor. Deze innovatieve toepassing is relevant voor veel partners en bouwt voort op waardevolle, structurele imago-monitoring.

Winnaars

De jury

De jury bestond uit Robert Govers, Martin Boisen, Erik Braun, Karoline Wiegerink, Anneke Jongerius en Marc Meeuwis (winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee 2023). De jury hoopt dat deze erkenning niet alleen als beloning dient voor de genomineerden, maar ook als stimulans voor het delen van kennis en ervaringen binnen het vakgebied.

Trefwoorden: dmo, cmo, regiomarketing, citymarketing, awards

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...