Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-04-2024
Auteur: Marc Gerlings

Campagne Varen doe je samen afgetrapt

Campagne Varen doe je samen afgetrapt
Tijdens de Veiligheidsdag aan de Eem heeft gedeputeerde Rob van Muilekom voor de provincie Utrecht de vaste campagne Varen doe je samen voor seizoen 2024 afgetrapt.

De zomers worden warmer en daardoor zoeken veel mensen afkoeling in, op en langs het water. De rivier de Eem is zo'n plek waar binnenvaart, sloepen, roeiers, suppers en zwemmers gebruik van maken. Daarom is het belangrijk dat mensen weten welke regels er op het water gelden. En ook hoe je het beste rekening met elkaar kunt houden om ongelukken te voorkomen. De campagne Varen doe je samen! zorgt voor bewustwording van elkaars gedrag en beperkingen op het water.

Het startsein van de campagne, tijdens de Veiligheidsdag aan de Eem, werd gegeven door André Heeringa (voorzitter roeivereniging HEMUS), Rutger Dijksterhuis (wethouder Amersfoort), Rob van Muilekom (gedeputeerde provincie Utrecht en Carlijn van Leeuwen (Varen doe je samen).

Rob van Muilekom: "Het veiligheidsbewustzijn onder vaarweggebruikers verdient blijvende aandacht. Zeker met de toename van de verschillende soorten gebruikers op en langs het water. Als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt, gaan we hopelijk een mooie zomer tegemoet zonder ongelukken."

De Eem

De Eem is een drukke vaarroute die door de provincie Utrecht loopt. Naast binnenvaart maken ook recreatievaart, sporters en zwemmers er gebruik van. Mensen zijn zich vaak niet bewust welke gevolgen bijvoorbeeld te hard varen kan hebben. Te hard varen, vaak door recreatievaart, veroorzaakt boeggolven. Dit kan gevaarlijk zijn voor bijvoorbeeld kanovaarders en roeiers, omdat zij door deze hoge golven om kunnen slaan. Daarom is het erg belangrijk dat er goede voorlichting rondom vaarsnelheid wordt gegeven en om je ook aan de snelheid te houden. 
Trefwoorden: campagne, varen, watersport, recreatie

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...