Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-04-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing

4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing

Ingrid van der Chijs, Maartje Schlebusch, Tom Heintjes en Rinda den Besten zijn toegetreden tot de Raad van Toezicht van Utrecht Marketing. Rinda den Besten neemt in de vergadering van 29 mei a.s het voorzitterschap over van Beate van Dongen-Crombags. Met hun benoeming is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en een klankbord vol expertise en ervaring waar de organisatie te allen tijde een beroep op kan doen. Het betreft een onbezoldigde functie.

 

De nieuwe leden volgen Heike Luiten, Annemarie van den Berg en Beate van Dongen-Crombags op, die afscheid nemen omdat hun termijn is verstreken. De vier nieuwe leden nemen ruime bestuurlijke ervaring en expertise uit het bedrijfsleven en de publieke sector mee. Wat hen daarbij bindt is de grote betrokkenheid bij de stad en regio én bij de werkzaamheden van Utrecht Marketing.

 

Rinda den Besten woont ruimt 30 jaar in Utrecht, kent een lange loopbaan in de Utrechtse politiek en is momenteel bestuurder bij Jeugdbescherming Brabant & Veilig Thuis Oost-Brabant. Ook is zij o.a. bestuurslid bij NOC*NSF en commissaris bij Woonin. "Ik heb er veel zin in om samen met een stevig, en deels vernieuwd team, toezicht te mogen houden op een voor de stad belangrijke organisatie als Utrecht Marketing. De missie van Utrecht Marketing om te werken aan leefbare en gezonde stad steun ik volledig. Er staat een stevige basis en een goed team, dat daaraan kan gaan doorbouwen de komende jaren. Vanuit mijn bescheiden rol daar een bijdrage aan mogen leveren vind ik een grote eer."

 

Ingrid van der Chijs is marketingexpert en werkzaam bij Rabobank als Head of Marketing Development & Experts. Maartje Schlebusch is concerndirecteur bij de gemeente Ede, waar zij in 2019 startte na een lange loopbaan bij de provincie Utrecht en gemeente Utrecht. Tom Heintjes heeft als zelfstandig ondernemer veel ervaring op het vlak van onder meer business development. Hij is eigenaar van Vadum management.

 

‘’Ik ben buitengewoon content met de komst van Rinda, Ingrid, Maartje en Tom. Met hen is de Raad van Toezicht zonder twijfel in staat Utrecht Marketing inhoudelijk verder te brengen en de organisatie financieel toekomstbestendig op koers te houden’’, aldus directeur-bestuurder Cor Jansen. ‘’Tegelijkertijd doet afscheid nemen pijn. Met het vertrek van Heike en Annemarie verliezen wij twee bevlogen RVT-leden van het eerste uur. Dat Beate Utrecht Marketing achter zich laat, ook haar tweede termijn zit erop, is ongelofelijk jammer. Haar oplossingsgerichte, verbindende werkwijze en grote inhoudelijke betrokkenheid gaan wij missen. Ik wil hen alle drie ontzettend bedanken voor alles wat zij voor Utrecht Marketing en de stad hebben betekend.’'

Trefwoorden: Utrecht, marketing, raad van toezicht

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...