Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht

Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht
Beeldmerk Dutch Health Week.
Domstad Utrecht is vol met vak- én gewone bezoekers tijdens Dutch Health Week. Deze is van zondag 7 tot en met zondag 14 april, een week lang als ‘Utrecht, Heart of Health’.  Hier zit een brede samenwerking achter voor destintatiemanagement van Utrecht.

In ziekenhuizen, musea en sportclubs verspreid door de stad vinden tijdens Dutch Health Week allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij de bloedbank tot verschillende zorgvakbeurzen. Er zijn liefst drie vakbeurzen in de Utrechtse Jaarbeurs. Alles met als doel een gezonde stad en regio Utrecht. 

Burgemeester Sharon Dijksma opent op Wereld Gezondheidsdag Dutch Health Week tijdens de Culturele Zondag Beating Heart, die wordt georganiseerd door Utrecht Marketing. Deze officiële opening vindt plaats op 7 april op het Jaarbeursplein. Tijdens ‘Beating Heart’ ontdekken bewoners hoe kunst en cultuur mensen helpt om gezond en gelukkig te zijn. 

Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: "We zijn super trots dat we Dutch Health Week officieel openen tijdens Wereld Gezondheidsdag. Hét moment dat we extra stilstaan bij de impact van voeding, beweging en leefomstandigheden op de gezondheid van iedereen. Dit zijn dé onderwerpen waar we tijdens Dutch Health Week volop aandacht aan besteden, vandaar dat we 'gezondheid' in de breedste zin van het woord meenemen. Van onderwijs, wetenschap, cultuur, musea, huisvesting, stedenbouw, mobiliteit, horeca, voeding tot sport." 

Voor het vakgebied toerisme en destinatiemanagement is de brede samenwerking een stevig onderdeel om deze health week voor elkaar te krijgen.Dutch Health Week wordt onder meer ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, Utrecht Convention Bureau, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht. 

Cor Jansen, Directeur – Bestuurder Utrecht Marketing over de week:"Het is niet meer dan logisch dat Dutch Health Week in Utrecht plaatsvindt. Als Heart of Health speelt de regio een sleutelrol wanneer het gaat om samen werken aan een gezondere, duurzamere toekomst. Dutch Health Week laat op toegankelijke en inspirerende wijze zien wat dit in de praktijk voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent betekent. Ik kijk er enorm naar uit en ben trots dat onze Culturele Zondag onderdeel is van het mooie programma."
Trefwoorden: Utrecht, evenement, dmo, gezondheid, destinatiemanagement

CELTH



||| Nieuws |||

14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.