Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-01-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

De vakantiebeurs 2024 heeft ruim 71.000 bezoekers getrokken. Dat waren er 9% meer dan vorig jaar maar nog ver verwijderd van de aantallen van voor de pandemie. In 2020 bezochten zo’n 100.000 mensen de beurs in de Utrechtse Jaarbeurs. De vakdag deed het wel goed en wordt zelfs uitgebreid.

Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs: "Na vijf dagen vol reisinspiratie en entertainment zijn de deuren gesloten. We hebben genoten van de volle gangpaden, zes beurshallen volop avontuur, het entertainment bij het Dutch Travel Week festival, de blije gezichten van bezoekers, exposanten en partners. Als team zijn we trots op wat we hebben neergezet en dat we zijn gegroeid ten aanzien van de vorige editie.”

De Travel Trade Day wist op woensdag voorafgaand aan de beurs 8.150 reisprofessionals naar de beursvloer te trekken. Dat is iets meer dan vorig jaar toen dat er 8.000 waren. In de verschillende theaters op de beursvloer werden interessante en kwalitatieve sessies gegeven over onder andere de laatste reistrends.

Marleen Rompen: "De veranderingen in de reissector en de ontwikkelingen in de wereld vragen van de reisbranche een nieuwe kijk op ondernemen. Een toekomstbestendige reisbranche vraagt nu meer om samenwerking dan ooit. Daarom heeft Jaarbeurs op basis van recent onderzoek onder de reisbranche besloten de Vakantiebeurs Travel Trade Day uit te breiden naar twee dagen. Gelijktijdig met de Vakantiebeurs Travel Trade Days vindt ook Travel & Tech plaats, het nieuwe vakevent met focus op digitalisering in de reisbranche. Travel & Tech belooft de ontmoetingsplaats te worden voor reisprofessionals om de nieuwste trends en innovaties op het gebied van digitalisering te verkennen.”

Trefwoorden: toerisme, vakanties, beurzen, vakantiebeurs

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.