Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-01-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Groot bereik voor campagne VisitBrabant

Groot bereik voor campagne VisitBrabant

Visit Brabant meldt trots de tussentijdse resultaten van haar campagne ‘Brabant. Dichter bij jou.’ Van maart tot en met november 2023 werden in Duitsland en België 89 miljoen potentiële bezoekers bereikt en groeide het aantal unieke bezoekers aan visitbrabant.com met 28%. De nieuwe volgers op de VisitBrabant sociale mediakanalen groeiden met bijna 90.000.

De campagne ‘Brabant. Dichter bij jou.’ Loopt van 2022 tot en met 2024. Doelmarkten zijn Nederland en de Belgische en Duitse grensstreek. In die landen ligt de foucs op Antwerpen, Gent en Nordrhein-Westfalen. Buitenlands bezoek is belangrijk voor Brabant omdat ze meer besteden dan Nederlandse bezoekers, vaker terugkomen  en vaak op vakantie gaan.

Consistent en continu zichtbaar

VisitBrabant richt zich op een duurzame merkontwikkeling door langdurig, continu en op een consistente manier zichtbaar te zijn. In de campagne worden aspecten als de ideale ligging, het gevarieerde aanbod, de contrasten van Brabant en het positieve gevoel uitgelicht. Er wordt een mix van middelen ingezet zoals trams en snelwegmasten, sociale media, video, radiocampagnes en podcasts, blogs en persreizen, online magazines, on- en offlinepublicaties en nieuwsbrieven.

Beeldgenerator voor partners

Voor de campagne wordt intensief samengewerkt met partners in de regio en bedrijven. Zij konden met de dichterbij beeldgenerator aan de slag. Zij maakten al ruim 200 eigen beelden in de campagnestijl. Vanaf de start is de campagne goed voor 2,6 miljoen impressies en zijn 770.000 unieke personen bereikt.

VisitBrabant

Groot bereik

In het tweede jaar van de campagne richtte VisitBrabant zich op adventurous millennials, curious families en de active gen x. In Totaal lag het mediabereik op 89 miljoen waarvan 37 miljoen in Duitsland, 32 miljoen in België en 20 miljoen in Nederland. Online media hadden met 68 miljoen impressies het hoogste bereik. Het aantal gebruikers van visitbrabant.com groeide naar 1,5% waarbij de stijging van het buitenlands bezoek met 28% groeide. Op Facebook heeft VisitBrabant inmiddels 57.000 volgers en op Instagram 30.000.

Link: https://partners.visitbrabant.com/campagne-brabant-dichterbij-jou
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo. Noord-Brabant, campagnes

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.