Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug

Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug
Fox is weer terug. Foto: ANWB Reizen.

Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.

Nadat het twee jaar geleden nog werd afgedankt, is Fox nu weer terug. Met Fox, als 'Expert in rondreizen', streeft ANWB Reizen ernaar om een breder publiek te bereiken. Begin december 2023 gaat de website fox.nl live.

 

Het reismerk, dat zijn oorsprong vond in 1996, werd in 2021 opgenomen in ANWB Reizen, waardoor de naam FOX verdween. Nu maakt de naam een comeback. In tegenstelling tot het verleden richt Fox zich nu op Europese bestemmingen én verre bestemmingen. Net als voorheen richt Fox zich op gezinnen, stellen en individuele reizigers, of ze nu de voorkeur geven aan groepsreizen of individuele reizen.


Aanvulling op aanbod ANWB Reizen

De strategische keuze voor het hernieuwde merk is om verschil te maken tussen leden en niet-leden van ANWB. Fox vormt hiermee een aanvulling op het huidige aanbod van ANWB Reizen dat zich steeds meer gaat richten op reizen met ledenvoordeel. Terwijl de ANWB via haar eigen kanalen een breed scala aan ANWB Reizen aanbiedt - van stedentrips tot autoreizen en van vakantieparken tot groepsreizen - specialiseert Fox zich volledig in rondreizen die ook via derden geboekt kunnen worden.


In december zijn de eerste reizen te boeken op fox.nl en bij de samenwerkende reisbureaus, zowel voor de Nederlandse als Belgische markt. Het aanbod wordt in 2024 verder uitgebreid. Fox wordt met een marketingcampagne geïntroduceerd, met onder meer de lancering van de website, de uitgave van een nieuwe brochure en de aanwezigheid op de Vakantiebeurs in januari 2024.

Trefwoorden: Fox, reizen, ANWB

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.