Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

DI-RECT unplugged op de Marker Wadden

DI-RECT unplugged op de Marker Wadden
DI-RECT unplugged op Marker Wadden. Foto: Nathan Reinds / Landal GreenParks

Hoe vraag je aandacht voor de natuur? Landal GreenParks en Natuurmonumenten gaven ruimte aan de populaire band DI-RECT op de Marker Wadden.

Zonder geluidsversterking, dus puur natuur, vanaf het enige van de zeven Marker Wadden-eilanden dat voor publiek toegankelijk is speelde DI-RECT. De sessie is opgenomen zonder publiek en is sinds 9 september te zien op het YouTube kanaal van DI-RECT. Daar blijft het concert een jaar lang voor iedereen te bekijken.


Landal GreenParks en Natuurmonumenten zijn jarenlang partners en werken samen om mensen te laten genieten van de natuur. Natuur ontspant. Datzelfde geldt voor muziek. Samen zorgen natuur en muziek voor een unieke beleving.

"Marker Wadden heeft nieuw leven gebracht in het Markermeer. Hier kunnen mensen zich verwonderen over de mooiste natuur waarvoor we ons moeten inzetten om die te behouden,” aldus Philip Makkink, gebiedsmanager Marker Wadden bij Natuurmonumenten. "Met de unplugged sessie verwachten we een nieuwe, grote en brede doelgroep te bereiken op een manier die geen druk geeft op ons natuurgebied en de kleine nederzetting. De bekende band DI-RECT is hierbij de ambassadeur van de natuur en benadrukt hoe belangrijk het is dat we natuur koesteren.”



Natuur geeft ons inspiratie

"We staan hier echt in de natuur in de puurste vorm. De muziek die we hier gaan spelen, leent zich goed voor een kleinere aanpak. Natuur geeft ons inspiratie, wij hopen mensen te inspireren om zelf op pad te gaan en de natuur op te zoeken. Wij komen allemaal uit Den Haag, als je vijf minuten de stad uitfietst, zit je midden in de duinen. De natuur in eigen land heeft heel veel moois te bieden. Marker Wadden is aangelegd door mensen en binnen de kortste tijd zie je de natuur hier ontspruiten. De natuur gaat er zelf mee aan de slag. Dat is een hoopvol gegeven,” volgens DI-RECT.


"Met deze unplugged sessie bieden we heel Nederland de kans om virtueel te ontdekken hoe mooi de natuur van Marker Wadden is,” aldus Jeannette ten Kate, woordvoerder Landal GreenParks. Het is tegelijk een uitnodiging om zelf Marker Wadden te gaan beleven. Samen met Natuurmonumenten willen we jong en oud hun liefde voor de natuur laten spreken. Door natuur te beleven ga je er zelf van houden en zul je meer willen doen om natuur te behouden. Zo creëren we de natuurbeschermers van de toekomst.”


Natuurparadijs

Marker Wadden is een archipel van zeven natuureilanden in het Markermeer. Een natuurparadijs voor vogels, vissen, insecten en planten. De moeraseilanden met natuurlijke oevers en ondiep water herstelt de natuur boven en onder water. Veel water-, riet- en moerasvogels vinden voldoende voedsel in het ondiepe water en de slibvelden. Sinds de aanleg tussen 2016 en 2021 zijn al meer dan 1.386 nieuwe soorten planten en dieren waargenomen.

Het hoofdeiland van Marker Wadden is te bezoeken; ’s zomers zijn er dagtochten vanuit Lelystad per schip. Voor wie enkele dagen wil verblijven, verhuurt Landal GreenParks vier duurzame eilandhuisjes. Alle opbrengsten daarvan komen ten goede aan de natuur van Marker Wadden. De opnames van DI-RECT werden gemaakt in de nederzetting van Marker Wadden, niet in het natuurgebied.

Trefwoorden: natuur, vakantiepark, natuurbeheer, marketing, pr, evenement

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.