Top 3 populairste bestemmingen in Duitsland zijn attracties
Europa-Park populairste bestemming onder internationale toeristen naar Duitsland in 2023. Het Duits Verkeersbureau (DZT) zette een internationaal onderzoek op onder
toeristen met als doel om de meeste geliefde bestemmingen van het land te
bepalen voor 2023. Je denkt misschien aan het kasteel Neuschwanstein of Berlijn?
Nee, de top 3 bestaat uit bekende attracties en attractieparken.
De top 3 bestaat uit
1 – Europa-Park in Rust
2 – Miniatur Wonderland in Hamburg
3 – Phantasialand in Brühl
Kasteel Neuschwanstein pakt plek 4 en Berlijn plaats 7 op deze lijst. De lijst met de top 100 is hier te vinden.
Na wereldberoemde attracties zoals
kasteel Neuschwanstein, de Dom van Keulen en vele andere steden en
bezienswaardigheden, is nu het Europa-Park Resort, in het voormalige
vissersdorp Rust, de meest gewilde vakantiebestemming in Duitsland. Hier kunnen
jong en oud meer dan 100 attracties en shows en 16 Europese themagebieden
ontdekken en beleven. De zes viersterrenhotels in het park en Waterwereld
Rulantica maken het grootste attractiepark van Duitsland tot een unieke
bestemming voor een korte vakantie.
Tussen september 2022 en juni 2023 heeft het Duitse Verkeersbureau een online
enquête gehouden onder meer dan 25.000 reizigers van over de hele wereld om de
populairste toeristische attracties in Duitsland te bepalen. Het resultaat: het
Europa-Park Resort staat bovenaan in deze ranglijst en is daarmee de
populairste bestemming van Duitsland. Toch opvallend dat de top 3 door de mens
gemaakte attracties zijn.
Europa-Park reageert positief op deze opvallende nummer 1 positie maar verbindt
het ook aan de regio. "We zijn erg dankbaar dat onze bezoekers ons zo hoog
waarderen. Het is voor ons een belangrijke bevestiging van onze aandacht voor
detail, onze kwaliteit, innovatie en de hoge service die we onze gasten bieden.
Het is de mooiste dank die we rechtstreeks van onze gasten ontvangen.
Europa-Park straalt als economische factor af op de hele regio en heel
Baden-Württemberg," aldus Europa-Park-eigenaar Roland Mack.
Sinds 2012 kunnen bezoekers van de website van het Duitse Verkeersbureau op de
toeristische bestemmingen stemmen die zij bijzonder aanbevelenswaardig vinden.
Alleen internationale deelnemers kunnen aan de enquête deelnemen.
Trefwoorden: bestemming, Duitsland, toerisme
|
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
10/06/25
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
|
10/06/25
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
|
06/06/25
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
|
04/06/25
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
|
03/06/25
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
|
02/06/25
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|