Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-06-2023

Delft laat zich zien met eerste Festivalzomer

Delft laat zich zien met eerste Festivalzomer
De initiatiefnemers van de Deltse Festivalzomer 2023.

Met het versturen van de eerste speciale festival ansichtkaart, om andere Delftenaars uit te nodigen samen van de Festivalzomer te genieten, gaf wethouder Maaike Zwart samen met de initiatiefnemers vrijdagmiddag 2 juni het startsein voor de eerste Delftse Festivalzomer.

Met bijna honderd deelnemende evenementen is er sprake van een stevige bundeling van het aanbod. De festivalzomer duurt van juni tot in september 2023.


Start promotie

Nadat de wethouder en initiatiefnemers een kaartje hadden geschreven is het aan de rest van Delft om dit voorbeeld te volgen. Vrijdag kon dit nog tot 20.00 uur ’s avonds op de Markt.  Vanaf 6 juni zijn de (gratis) ansichtkaarten op tientallen locaties in Delft te vinden. De kaarten verwijzen naar het gebundelde aanbod van lokale zomerevenementen van juni tot en met september met als doel om de stad deze zomer te benutten als een bruisend podium, te werken aan spreiding in ruimte en tijd en meer Delftenaren te laten meedoen aan cultuur.


De Delftse Festivalzomer is een initiatief van het Delft Fringe Festival, het Delft Chamber Music Festival, Stichting Centrum Management Delft en Delft Marketing en richt zich op inwoners van de stad en de regio en bezoekers die in Delft verblijven.

Een volledig overzicht van alle evenementen van de Delftse Festivalzomer zijn te vinden op festivalzomer.info.

Trefwoorden: Delft, festival, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.