Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-03-2023
Auteur: Marc Gerlings

Ian Yeoman laat het perspectief in toerisme kantelen

Trendcongres 2023 – Tourism Futures donderdag 20 april 2023

Ian Yeoman laat het perspectief in toerisme kantelen
Ian Yeoman: "So, if curiosity is your thing. Listen, think and action the future of tourism.”

Ian Yeoman, de professor en futuroloog die al over de hele wereld actief was, is weer terug in Nederland. Op 20 april is Yeoman de keynote spreker tijdens het Trendcongres 2023. Hij zet je wereldbeeld en jouw visie op toerisme op zijn kop.

In de voorbereiding op het congres namen we met hem contact op in Nieuw-Zeeland. Yeoman komt weer terug naar NHL Stenden. Velen keken er al lang naar uit. Yeoman is een uitstekend spreker en weet je aan het denken te zetten.

Ja, daar wil ik bij zijn

Na Covid is er veel veranderd. Ian wil je nieuwsgierigheid losmaken. Of je nu ondernemer, docent of beleidsmaker bent, op zijn eigen grappige wijze brengt hij de grote ‘game changers’ voor toerisme in beeld.

Yeoman over zijn keynote:

"What will global tourism look like in 2053? Curious.
How will technological singularity change tourism in 2053? Curious.
"Who will be the tourist in 2053?  Curious.”

"Is regenerative tourism, fad, fiction or reality?
Curious

"So, you think Russia's invasion of Ukraine is disruptive, then think of what would happen if China invaded Taiwan? Curious
"Should zoo's breed animals for consumption. What is unethical today maybe ethical tomorrow. Curious

"So, if curiosity is your thing. Listen, think and action the future of tourism.


Ian krijgt bij NHL Stenden deze positie en missie: Professor of Innovation - New Phenomena & Disruption.

Doe mij zo’n ticket (met korting Early Bird!)

De opzet van het Trendcongres is vooral een scherp middagprogramma. Met de missie bij het ontrafelen van ‘Tourism Futures’ is ook dat jij de ander ontmoet. Netwerken is een power instrument in het post covid tijdperk. Maak er gebruik van. Ontdek die kennis, kunde en creativiteit in Leeuwarden op donderdag 20 april. Maar, we hebben slechts 220 stoelen. Tip: tot 31 maart kun je inschrijven met korting, het Early Bird tarief. Wacht niet langer en schrijf je in.

Je maakt het met partners

De twee online uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april worden mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie Nederland.

Workshops 9x:

Kom naar het Trendcongres 2023 en bepaal interactief de toerisme scenario’s Tourism Futures samen onder leiding van Albert Postma (ETFI).

Crash course design thinking en toerisme als onderdeel van de workshop over ENSUT (Expertise Netwerk Sustainable Urban Tourism) onder leiding van Iris Kerst (ENSUT / Inholland).

Erik van Gerwen (Eindhoven 365) en de aanlokkelijke positionering New Dutch voor destinaties.

Peter Steenhuis (Saxion) en Shelly van Winden (MarketingOost) over datadriven toerisme en de bijdrage aan Waardevol Toerisme. Met paneldiscussie.

Envisioning Tourism met Professor Paul Peeters (BUas) model en interactie over wat er onder de motorkap gebeurt. Doel: on target to net zero in 2030.

Agenda Bewuste Bestemmingen, bouw mee aan de bestemming van de toekomst. Met onder andere Jeroen Klijs (BUas / CELTH) en Jasper Heslinga (NHL Stenden / ETFI).

Martin Cnossen (Merk Fryslân) hoe van marketingorganisatie naar destinatieorganisatie met sterke mandatering en veranderd politiek landschap.

Jorinda Ballering (NHL Stenden) en Toerisme Collectief Friesland (TCF) over de succesvolle ervaringen met het koppelen van mbo, hbo en het bedrijfsleven.

Tessa van Stiphout (Booking.com) internationale onderzoeksdata accommodaties en visie op toerisme.

Trefwoorden: Trends, evenement, congres, onderzoek, ondernemer, dmo, beleid, toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...