Dierenpark GaiaZoo onthult zijn nieuwe logo. Daarin zijn de aarde en de
voetafdruk van de mens in verwerkt.
Gaia betekent godin van moeder aarde. Dit is de basis geworden voor het logo.
Tegelijkertijd wil het dierenpark laten zien dat de mens een stevige invloed
heeft op die aarde. Dat is gesymboliseerd in lijnen die eruit zien als een
vingerafdruk. De ideeën en de vertaling naar het nieuwe logo worden uitgelegd
in de onderstaande video.
Het park ziet ook een transformatie in en met het logo. "Het
nieuwe logo tot slot, symboliseert ook de start van vele nieuwe
ontwikkelingen. Afgelopen najaar werd allereerst de imposante Toren van
Gaia geopend, vanwaar je het glooiende, groene landschap perfect kunt
ervaren. Later deze week wordt het gloednieuwe, volledig duurzaam
gebouwde entreegebouw in gebruik genomen. Op het nieuwe entreeplein
verrijst komend voorjaar bovendien een volière voor bedreigde
inheemse vogels, waar de oehoe de hoofdrol in speelt. Zo ervaar je vanaf de
start van je bezoek aan GaiaZOO meteen hoe bijzonder onze aarde is!”
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.