Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-12-2022
Auteur: Marc Gerlings

Aarde en vingerafdruk in nieuwe logo GaiaZoo

Aarde en vingerafdruk in nieuwe logo GaiaZoo


Dierenpark GaiaZoo onthult zijn nieuwe logo. Daarin zijn de aarde en de voetafdruk van de mens in verwerkt.

Gaia betekent godin van moeder aarde. Dit is de basis geworden voor het logo. Tegelijkertijd wil het dierenpark laten zien dat de mens een stevige invloed heeft op die aarde. Dat is gesymboliseerd in lijnen die eruit zien als een vingerafdruk. De ideeën en de vertaling naar het nieuwe logo worden uitgelegd in de onderstaande video.




Het park ziet ook een transformatie in en met het logo. "Het nieuwe logo tot slot, symboliseert ook de start van vele nieuwe ontwikkelingen. Afgelopen najaar werd allereerst de imposante Toren van Gaia geopend, vanwaar je het glooiende, groene landschap perfect kunt ervaren. Later deze week wordt het gloednieuwe, volledig duurzaam gebouwde entreegebouw in gebruik genomen. Op het nieuwe entreeplein verrijst komend voorjaar bovendien een volière voor bedreigde inheemse vogels, waar de oehoe de hoofdrol in speelt. Zo ervaar je vanaf de start van je bezoek aan GaiaZOO meteen hoe bijzonder onze aarde is!”

Trefwoorden: dierenpark, attractie, duurzaam, logo

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.