Geplaatst op: 15-11-2022
Auteur: Marc Gerlings

Zet je regio op de kaart 2022 - De Recreatie Vakbeurs begint vandaag

Kom jij ook? Donderdag 17 november 10.00 - 13.00

Zet je regio op de kaart 2022 - De Recreatie Vakbeurs begint vandaag
Schrijf je in en pak die mooie belevingskaart mee.

De Recreatie Vakbeurs begint vandaag. 3 dagen lang zijn we als redactie aanwezig op deze grote vakbeurs. Op de slotdag houden we de gratis workshop 'Zet je regio op de kaart 2022'. Mooi programma met 6 sprekers en je krijgt als deelnemer de belevingskaart van Zuid Oost Drenthe. Schrijf je in en die kaart ligt gratis voor je klaar.

Op donderdag 17 november 2022 organiseert NRIT de gratis workshop 'Zet je regio op de kaart 2022'. 6 topsprekers in 5 kwartier en tot slot een mooie netwerklunch. Daar wil je bij zijn.  Er is slechts plaats voor 100 deelnemers.

De belevingskaart van Zuid Oost Drenthe ligt voor je klaar op je stoel. Belevingsexpert Marieke van Doorn ligt kort toe hoe dat proces gaat en welke onverwachte rendementen behaald worden.
 

In het kort

6 sprekers - gratis belevingskaart - inclusief lunch – ontmoet collega’s - innovaties op Recreatie Vakbeurs zien. Start donderdag 17 november 10.00 - einde netwerklunch 13.00. Ja,  ik schrijf me in.

De sprekers:

Marieke van Doorn (planoloog gebiedsbeleving) 

Marieke heeft als expert het proces van een belevingskaart voor Zuid Oost Drenthe opgezet, met de ondertitel 'verhalen uit het veen.' Als deelnemer van 'Zet je regio op de kaart' ligt de Drentse belevingskaart voor je klaar. Marieke vertelt hoe de kaart werkt voor place making. Het grote voordeel komt uit een verrassende hoek.

Nynke Rixt Jukema (architect)

Architect Nynke Rixt Jukema gebruikt graag haar motto "Verbinding is het uitgangspunt". Dat past natuurlijk heel erg goed bij regionale ontwikkelingen. Daar wordt Nynke dan vaak voor gevraagd. In dit geval legt ze uit waarom haar uitkijktoren die verrassende landmark  is in Friese regionale routeontwikkeling. Het gaat om een project van 3 miljoen euro.

Janique Huijbregts (ANWB) Regiomanager Zuid

Recreatie is ongelooflijk belangrijk voor beleid van provincies en gemeenten. Net deze energieke regiomanager weet door onderzoek wat de generaties wensen in recreatie. Dat kan je veel meer als meekoppelkansen aanpakken in beleid en uitvoering. Maar hoe organiseer je dat? Janique geeft antwoorden.

Jeffrey Belt (HISWA-RECRON) afdeling Leisure en Recreatie

Leisure en ondernemen betekent nu kansen maar ook crisis. Jeffrey is precies de goede man voor deze vakbeurs en voor antwoorden op wat nu speelt bij ondernemers. De consument wil graag op stap en heeft in de zomer van 2022 meer dan ooit uitgegeven. Maar ondernemen is ook omgaan met stijgende kosten, dure energie en komt er een kleine recessie aan? 

Elizabeth Stoit (Marketing Drenthe) Projectleider Van Gogh Drenthe

De wereldberoemde schilder Vincent van Gogh woonde en werkte een periode van zijn leven in Drenthe. Hoe maak je daar een themajaar van? En hoe kun je dat verder toeristisch benutten? Dit wil je horen, want Elizabeth legt de kansen uit maar ook de lastige dingen van dit project in ontwikkeling. Een topbeleving is mogelijk maar dat vraagt regionale samenwerking.

Drs. Peter Steenhuis (Saxion) case Weerribben-Wieden

Peter Steenhuis is themadocent Visitor Impact Intelligence en weet alles vanuit zijn project met het gebied Weerribben-Wieden over co-creatie. Samen werken aan waarde voor je gebied. Mooi streven maar hoe doe je dat? Over het verbinden van ondernemers en ook bewoners voor duurzame recreatie. De nadruk ligt op de samenwerking met de ondernemers.

Door de samenwerking met de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg is je deelname gratis (waarde 195 euro excl. BTW). Vol is vol, er zijn nog 39 plaatsen over van de maximaal 100 stoelen die we kunnen aanbieden.

Pak je plek: Registreer je nu gratis voor Zet je regio op de kaart 2022 (Inclusief gratis toegangsbewijs Recreatie Vakbeurs voor 17 november).

Meer informatie over de Recreatie Vakbeurs 2022.
Trefwoorden: Drenthe, beleving, Van Gogh, Weerribben, Saxion, HISWA RECRON

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

08/06/23
Ruim 40.000 vakantiegangers willen proefslapen in Cadzand
Ruim 40.000 mensen schreven zich al in voor een proefslaapweekend op het nieuwe park in het Zeeuwse Cadzand. EuroParcs stelt 40 Beach lodges kosteloos beschikbaar.
07/06/23
Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties
Toeristenreus Corendon en kleinschalige vakanties, dat lijkt een vreemde match. Toch probeert Corendon dat maar het oude label voor dit type vakanties Karin’s Choice wordt ingeruild voor de merknaam By June.
06/06/23
Exclusief voor leden
Tour de France belangrijk voor campings
In de directe omgeving van de etappes van de Tour de France van 2023 heeft aanbieder van kampeeraccommodaties Vacansoleil 54 campings geselecteerd. Wielerfans kunnen hier de koers combineren met comfortabel vakantie vieren op een camping.
01/06/23
Nog veel boekingen voor de zomervakantie van 2023 boven de markt
Uit onderzoek van reissite Skyscanner blijkt dat 86 procent van de Nederlanders van plan is om deze zomer op vakantie te gaan. Iets meer dan een derde (37%) heeft de zomervakantie nog niet geboekt.
16/05/23
Gemeenten Schiedam en Tilburg winnen Nationale Citymarketing Trofee 2023
De gemeente Schiedam heeft de Nationale Citymarketing Trofee gewonnen in de categorie steden tot 100.000 inwoners. Schiedam versloeg de andere genomineerde, Den Helder. Tilburg won de Nationale Citymarketing Trofee in de categorie vanaf 100.000 inwoners. Tilburg liet Almere, Den Haag en Deventer achter zich. De trofee werd op maandag 15 mei uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Kampen. Het thema was dit jaar ‘De Stad en Het Water’.
11/05/23
Exclusief voor leden
Munckhof wil voorop lopen in distributie reisproducten
Munckhof Business Travel wordt de front runner in Nederland in het aanbieden van New Distribution Capabilities -content voor zakelijk reizen. Dat was de centrale boodschap afgelopen maandagavond op een speciaal georganiseerd event in Tiel. Delegaties van luchtvaartmaatschappij KLM en technologiepartner Amadeus waren tevens aanwezig om dit moment bij te wonen.
10/05/23
Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite
Op de nieuwe toeristische website Hart van Limburg speelt de Leefstijlvinder een hoofdrol. Limburg Marketing heeft haar consumenten website een gloednieuw design gegeven en het ‘doen’ submenu op de zeven verschillende leefstijlen gebaseerd.
09/05/23
Toverland gaat door met evenement Youtubers
Attractiepark Toverland heeft vandaag bekendgemaakt welke populaire YouTubers en TikTokkers hun opwachting maken bij het jaarlijks terugkerende evenement YOUTUBERSxTOVERLAND. Op zondag 25 juni zijn onder andere Team Dylan Haegens, Kalvijn, Nina Warink en dj-duo Giel en Stefan van STUK te vinden op de Main Stage.

||| Agenda |||

25/09/23
25/09/23 t/m 25-09-23: Toerisme Top 2023
De Toerisme Top 2023 wordt dit jaar in Drenthe georganiseerd op maandag 25 september. De Toeris...
14/11/23 t/m 16-11-23
14/11/23 t/m 16-11-23: Recreatie Vakbeurs 2023
Dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.   Op 14, 15 en 16 novemb...