Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Zonsondergang in de Hofvijver

Zonsondergang in de Hofvijver
Sunset on The Hague. Foto: The Hague & Partners.

Ter gelegenheid van Art The Hague komt er in de openluchtexpositie BlowUp Art Den Haag van 6 tot en met 9 oktober een object bij: de ondergaande zon op de Hofvijver.  Deze wordt toegevoegd aan de route van 5 objecten.

‘Sunset on The Hague’ van het Haagse kunstenaarsduo Mike Rijnierse en Ludmila Rodrigues is een drijvende zonsondergang die bezoekers de gelegenheid geeft langer van het moment te genieten.?Het object is geïnspireerd op Vermeers schilderij ‘Zicht op Delft’ dat in het Mauritshuis hangt en dat museum ligt naast de Hofvijver.? 

Het kunstwerk zal van 6 tot en met 9 oktober elke avond van 19.00 - 23.00 uur te zien zijn op de Hofvijver ter hoogte van het Mauritshuis.?Tijdens Museumnacht (zaterdagavond 8 oktober 20.00-01.00 uur) zijn de BlowUp Art kunstwerken in de Gevangenpoort, de Schoorsteenvegerstraat, en het Plein ook nog eens bijzonder aangelicht. 

Gratis en ook 's avonds

Kleurrijk, groots en beweeglijk: zes opblaasbare kunstwerken voegen spectaculaire, tijdelijke vormen toe aan monumenten, standbeelden en andere plekken van weleer. Door deze kleurige en soms grappige ingrepen, ervaar je die dagelijkse dingen ineens alsof ze nieuw zijn. De kunstwerken maken deel uit van een wandelroute rond het Binnenhof in Museumkwartier. Gratis toegankelijk voor jong en oud tot en met donderdag 13 oktober (ook ’s avonds)! Je vindt ze op de volgende plekken: Gevangenpoort, Schoorsteenvegerstraat (Lange Voorhout, naast Pulchri), Koninklijke Schouwburg, Plein, Korte Vijverberg (voor het Haags Historisch Museum) en op de Hofvijver.  

BinnenhofBuiten

BlowUp Art Den Haag is een productie van BinnenhofBuiten, een project van  dmo The Hague & Partners. BinnenhofBuiten organiseert evenementen en activiteiten tijdens de renovatie van het Binnenhof om de ondernemers in het gebied een hart onder de riem te steken. 
Trefwoorden: blowup, kunst, route, cultuur, dmo, wandelen, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.