Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-07-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Groei internationale treinreizigers bij NS

Voor het eerst meer verkochte tickets dan voor corona

Groei internationale treinreizigers bij NS

Internationaal treinreizen zit in de lift. Dat blijkt uit de ticketverkoop van NS International over het eerste halfjaar van 2022. In mei was de ticketverkoop voor het eerst hoger dan voor Corona. In die maand verkocht NS International meer dan 365.000 tickets, tegenover 353.000 in mei 2019. In juni van dit jaar groeide dit door naar 372.000 tickets (2019: 345.000). Populairste bestemming blijven Antwerpen, Brussel en Parijs. Snelst groeiende bestemmingen zijn Wenen, Zürich en Milaan.

 

Vroeg boeken

Heike Luiten, directeur NS International is blij met de stijgende populariteit van de internationale trein: "Dit wordt vooral veroorzaakt door het opheffen van de reisbeperkingen vanwege Corona. Daarnaast horen we dat de aandacht voor duurzaamheid en de uitbreiding van het aantal bestemmingen, zoals de NightJet naar Zürich en de NightJet naar Wenen belangrijk zijn. Sinds kort zorgt ook het schrappen van vluchten vanaf Schiphol ervoor dat meer reizigers de trein overwegen. De groei kan voor reizigers ook een keerzijde hebben. Populaire treinen en voordelige tickets zijn sneller uitverkocht. NS International raadt reizigers aan om vroeg – 3 tot 6 maanden vooraf – te boeken of om naar minder populaire tijden te kijken. Heike Luiten, directeur NS International: "De trein naar Parijs voor aanstaande vrijdagmiddag is nagenoeg vol. Maar een € 35-ticket is in september gewoon te vinden.”


Vaker naar Londen

NS is met partners in gesprek over het uitbreiden van het aantal internationale verbindingen. Zo start in september de 4e dagelijkse rechtstreekse Eurostar naar Londen. Deze 4de trein zorgt ervoor dat de reiziger voor 11 uur ’s ochtends in het centrum van Londen is.  De eerste rechtstreekse trein naar Londen ging in 2020 van start.


Snelst groeiende Internationale treinbestemmingen*

  1. Wenen (x 5,5)
  2. Zürich (x 5))
  3. Milaan (x 5)

Populairste Internationale treinbestemmingen*

  1. Antwerpen
  2. Brussel
  3. Parijs

* Bron: Ticketverkoop NS International

 

Trefwoorden: Groei, internationale treinreizen

CELTH



||| Nieuws |||

25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.