Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Liesje22 en de Familie Flamingo zijn beloond met prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn Europese onderscheidingen voor de meest opvallende producties op het internet. De oer-Overijsselse koe en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo zijn de hoofdrolspelers van campagnes die Lemon Scented Tea voor MarketingOost maakte. Beide ontvingen de publieksprijs én een bronzen award van de vakjury. 

 

‘Cowfluencer’ Liesje22 en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo waren dit voorjaar online hits. Ze wezen coronaproof op de schoonheden van Overijssel. "We zijn supertrots dat ze ook internationaal scoren. Beide campagnes passen heel goed in de bijzondere tijd waarin we leven. Met deze awards zetten ze ons gebied nog een keer in de schijnwerpers”, zegt Alice Voorhorst, manager branding bij MarketingOost. 


De uitbraak van het coronacrisis beïnvloedt dit jaar het werk van de regio- en stadsmarketeers sterk. Ook bekende influencers, die MarketingOost regelmatig inzet, moesten zoveel mogelijk thuis blijven en konden  de provincie niet promoten. Bureau Lemon Scented Tea haalde daarom voor MarketingOost Liesje 22 van stal. De fotogenieke koe trok samen met natuurfotograaf Vincent Croce heel Overijssel door en trok wereldwijd de aandacht. Liesje trok meer dan anderhalf miljoen kijkers naar de oostelijke provincie. Ook de traditionele media besteedde veel aandacht aan de cowfluencer.


Zo typisch Overijssels als de zwart-witte koe is, zo ‘on-Nederlands’ zijn de flamingo’s die dit voorjaar opeens bij de IJssel neerstreken. Onbewust pasten ze perfect bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. "Daarin laten we zien hoe bijzonder ons gebied is. Een bezoek voelt aan als een buitenlandse vakantie. Dat vier flamingo’s in onze provincie belanden, is daarvoor een mooi symbool”, kijkt Voorhorst terug op de campagne. Lemon Scented Tea ontwikkelde samen met illustrator Bycen Molenaar onder meer een vrolijk digitaal prentenboek op Instagram stories.


Meeste stemmen

Lemon Scented Tea ontving begin deze week het goede nieuws uit London. Het is nog niet bekend waarom de vakjury viel voor de koe en de flamingo’s uit Overijssel. Dat moet blijken uit het juryrapport. De publieksprijs is toegewezen op basis van de meeste binnengekomen stemmen.

 

Link: https://www.visitoost.nl/familie-flamingo/
Trefwoorden: Prijs, coronacampagne, onderscheiding, corona

CELTH



||| Nieuws |||

14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.