Zet je regio de kaart 2018 - Roermond
Snelle ontwikkelingen in marketing, producten en data maken stevig vakcongres nodig
Op donderdag 1 november komt de vakwereld die leisure van regio’s bepaalt naar Roermond voor de 2e Vakdag Zet je Regio op de Kaart. Regionale
ontwikkeling is niet alleen noodzakelijk voor de toeristische ontwikkeling. De
BV Nederland heeft behoefte aan sterke bestemmingen waarin recreatie, economie
en leisure in balans zijn. Mis deze Vakdag niet en boek nu je ticket.
We leven in een jaar waarin veel aandacht is voor:
- Creatieve bloeiende regio’s
- Balans tussen bezoekersdruk en leefbaarheid
- Inhaalslag in onderzoek uit data voor toerisme en recreatie
- Routes vormen de ruggengraat voor ondernemers in het groen en bloeiende
steden
Limburg vol bijzondere projecten
Roermond is de stad en Limburg de provincie waarin veel ontwikkelingen
samenvallen. Talloze regionale en grensoverschrijdende projecten trekken de
aandacht van de rest van Nederland. In Roermond komen de beste sprekers van
heel Nederland over ontwikkeling, marketing, retail, big data, beleving, hoe je
succesvolle productontwikkeling inzet en verrassende routes samen.
Consumenten zoeken
- Regio’s waar je verliefd op wordt
- Mix en match, snelle combinaties tussen attracties en cultuur op korte
afstand
- Inspirerende steden en unieke natuur
- Leisure en business samen vormen steeds vaker samen het verdienmodel
- Uitzonderlijke cultuur en evenementen doen wonderen voor regio’s
- Routes verbinden. Hierdoor krijgt bijvoorbeeld de Limes de kans op de titel
UNESCO werelderfgoed
- Data en ontwikkeling in symbiose om te grote druk voorspelbaar te maken
- Professionalisering in samenwerking entertainment, media en toerisme.
Dit vraagt om vakmensen die volop de kans krijgen om te netwerken, samenwerken,
inspiratie op te doen en kennis te vermeerderen. Daarvoor is de Vakdag Zet je
regio de kaart 2018 nodig.
Link: https://www.zetjeregioopdekaart.nl/
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: regio, regionale ontwikkeling, attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, sport, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme
|
|
03/07/25
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
|
03/07/25
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
|
03/07/25
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
|
02/07/25
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
|
02/07/25
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
|
02/07/25
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
|
02/07/25
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
|
30/06/25
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|