Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-12-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nederlandse ambassadeur bezoekt NHTV-studenten in Qatar

Nederlandse ambassadeur bezoekt NHTV-studenten in Qatar
De ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden in Qatar, H.E. Dr. Bahia Tahzib-Lie, heeft een bezoek gebracht aan Trimoo Parks in Qatar, waar zij geïnformeerd werd over de samenwerking tussen Trimoo Parks en NHTV Breda. Zij ontmoette ook het team van negen NHTV-studenten die werken aan een nieuw concept als toekomstige uitbreiding voor het family entertainment centrum Juniverse voor hun vierdejaarsminor Storytelling & Consumer Experiences.


Juniverse heeft als thema ’s werelds 1e stad in de ruimte, met een breed scala aan leer- en edutainment-attracties. Kinderen leren meer over de beroepen van de toekomst op basis van rollenspellen en digitale interactie in 45 verschillende attracties. De NHTV-studenten onderzoeken de verhaallijn en het thema, wensen en behoeften van de beoogde doelgroep en werken hun concept uit in realistische operationele plannen, nieuwe attracties en F&B en retail producten.


"We tonen graag de ontwikkeling van de volgende generatie entertainment concepten in Qatar. We stellen de studenten in de gelegenheid om hier onderdeel vanuit te maken en hier praktijk en onderzoekservaring op te doen. De studenten maken nu onderdeel uit van ons professionele team, we zien de eindpresentatie met vertrouwen tegemoet.”


Trimoo's CEO Riad Makdessi


Hypermodern entertainment park

Bij Trimoo Parks kreeg de ambassadeur een rondleiding door het (in aanbouw zijnde) hypermoderne entertainment park. Juniverse is één van de vier themaparken die Trimoo in Doha Festival City heeft ontwikkeld. Er komt ook een ultramoderne eSports Arena, een overdekt ‘snow park’ en het binnenkort te openen Angry Birds World, het eerste officiële indoor- en outdoor themapark in Qatar.


Baanbrekend project

De ambassadeur reageerde erg verrast: "Ik ben verheugd hier te zijn om persoonlijk de actieve betrokkenheid van een bekende Nederlandse onderwijsinstelling bij een baanbrekend project in Qatar te zien. Het is goed om te zien hoe NHTV Breda hier in Qatar bijdraagt aan de ontwikkeling van vrijetijds- en gastvrijheidsinitiatieven. Ik ben er trots op dat een groep getalenteerde Nederlandse studenten de kans heeft gekregen een hands-on rol te spelen in Qatar. Dit versterkt duidelijk de samenwerking, de culturele uitwisseling en kennisuitwisseling tussen Qatar en Nederland.”


Kansen in een internationale omgeving

Klaus Hoven van NHTV Breda bevestigde dat het Midden-Oosten de afgelopen jaren een wereldwijde toeristische en recreatieve hotspot is geworden, met enorme investeringen in de sector. "Als een toonaangevende University of Applied Sciences op het gebied van vrije tijd, toerisme en hospitality wil NHTV van nature daar zijn waar het gebeurt. Qatar biedt kansen om onze kennis toe te passen en verder te ontwikkelen, in een zeer internationale omgeving. Daarnaast is de behoefte aan getalenteerde en goed opgeleide professionals voor dit vakgebied groot. NHTV Breda wil een rol spelen door middel van training, zowel voor studenten als professionals met een passie voor deze branche. We zijn dus erg blij om hier te zijn.”


NHTV wil graag het samenwerkingsverband met Qatar continueren en in de toekomst versterken om haar internationale studenten en Qatarese studenten en experts samen te laten werken op het gebied van leisure, toerisme, media en gaming in het Midden-Oosten.

Trefwoorden: attractieparken, quatar

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...