Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-06-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Pleisureworld presenteert handboek Innovatie in Marketing

Pleisureworld presenteert handboek Innovatie in Marketing

Sandy Troost van Oeveren van Camping Julianahoeve in Renesse heeft het eerste exemplaar van het handboek Innovatie in Marketing in ontvangst genomen. Zij kreeg dit praktische handboek voor recreatieondernemers uit handen van auteur Hans van Leeuwen, trendwatcher en adviseur van Pleisureworld.


Van Leeuwen heeft het nieuwe handboek geschreven om ondernemers op weg te helpen met direct toepasbare marketing- en internetkennis, speciaal gericht op de recreatiebranche. Susanne Giesbers, recreatie- en marketingadviseur bij Pleisureworld, leverde als marketingspecialist eveneens een waardevolle bijdrage. Pleisureworld organiseert in het voetspoor van het boek ook een Masterclass Innovatie in Marketing. Het handboek Innovatie in Marketing telt ruim tweehonderd pagina’s vol met links naar de praktijk waarmee marketeers hun marketingplannen beter kunnen uitvoeren.


Ondernemers hebben behoefte aan praktische handvatten

Pleisureworld ziet als kenner van de recreatiebranche dat er behoefte is aan praktische houvast. "Er gebeurt zoveel op het internet dat het voor veel recreatieondernemers niet meer bij te houden is”, aldus Hans van Leeuwen. "Het is alweer meer dan vijf jaar geleden dat wij ruim zeshonderd recreatieondernemers dankzij onze cursus ‘Best Marketeer’ hebben geholpen met de eerste stappen op het internet en met geautomatiseerde systemen voor online boekingen en ticketverkoop. De consument kon voor het eerst een kaartje kopen op internet, een vakantie boeken en direct betalen. Sindsdien is er veel veranderd. De tijd van de folder komt niet meer terug.”


Over het handboek ‘Innovatie in Marketing’

Het handboek is te bestellen op www.pleisureworld.nl voor € 199,95 (exclusief verzend- en administratiekosten).

Link: http://pleisureworld.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...