Geplaatst op: 03-06-2016

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten
Steeds meer studenten hebben naast hun studie een bijbaan om de stijgende studiekosten te kunnen betalen. Vaak vinden studenten werk in de plaatselijke horeca of in de supermarkt. Zonde van hun talent en de kennis die ze tijdens hun studie opdoen. NHTV Breda en de startup JAMwerkt.nl hebben de handen ineengeslagen om hier verandering in te brengen door te starten met JAM@NHTV.


Het doel is om studenten de mogelijkheid te bieden om studiegerichte werkervaring op te doen, waar ze direct hun theoretische kennis kunnen toepassen. Daarnaast willen ze bedrijven de mogelijkheid bieden om op elk moment van de dag studenten met kennis van de sector in te huren, voor een of meerdere dagen.


Vraag en aanbod op één platform

Dit doel sluit goed aan bij hetgeen JAMwerkt.nl nu al doet voor jongeren. JAM heeft al een online platform ontwikkeld dat studenten de mogelijkheid geeft om betaalde werkervaring op te doen bij bedrijven uit hun eigen regio. Bedrijven zien een agendaoverzicht van beschikbare studenten en kunnen op elk moment van de dag zelf kiezen welke student(en) zij willen inhuren voor ondersteunende werkzaamheden. "Dit concept is in het zuiden van Noord-Brabant al erg succesvol en hiermee kunnen we onze studenten ook de mogelijkheid bieden om studiegerichte, betaalde werkervaring op te laten doen naast hun studie. Een ideale combinatie dus.”, aldus Frank Peters (NHTV).


Studenten zijn snel van toegevoegde waarde

Doordat de studenten al beschikken over kennis van de branche, kunnen ze snel ingewerkt worden en zo van toegevoegde waarde zijn voor bedrijven. Via www.jam-nhtv.nl kunnen bedrijven een gratis account aanmaken, waarmee ze op elk moment van de dag studenten kunnen inhuren. "Eigenlijk werkt het als een soort Booking.com, maar dan voor het inhuren van tijdelijke krachten”.


JAM@NHTV is kortom een online platform waarmee zowel Nederlandse als buitenlandse studenten via een online tool hun beschikbaarheid kunnen doorgeven en zo ingehuurd kunnen worden door verschillende bedrijven uit de sector waarin ze worden opgeleid. "Dat is de studentenbijbaan van nu en daar geloven wij in”, aldus Ruud Schippers (mede-oprichter JAM@NHTV).

Topics:CELTH
Trefwoorden: studenten, bijbanen, tijdelijke arbeidskrachten

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...