Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Challengers voor 24 uurs achtbaanrace in Toverland gezocht

Challengers voor 24 uurs achtbaanrace in Toverland gezocht
Attractiepark Toverland organiseert vanwege haar 15-jarig bestaan samen met Stichting Heppie de Troy Coaster Challenge 2016. Twaalf challengers gaan op 4 en 5 juni voor het goede doel 24 uur in de snelste, langste én hoogste houten achtbaan van de Benelux, Troy. Tijdens de Challenge worden er diverse acties georganiseerd, waaronder de verkoop van de overige zitjes. Alle opbrengst hiervan gaat naar het goede doel: Stichting Heppie, omdat ieder kind aandacht verdient!


Een dagje onbezorgd kind zijn

Stichting Heppie zet zich in voor kwetsbare kinderen in Nederland die sociaal uitgesloten zijn en er alleen voor staan. Door armoede, ernstige problemen thuis of een gedragsstoornis krijgen ze niet de mogelijkheid aan te haken en mee te doen in onze maatschappij. Heppie laat zien dat het ook anders kan door het organiseren van vakanties en weekenden vol ontspanning, plezier en gezelligheid. Een plek vol positieve aandacht, waar ze vrienden maken en vooral onbezorgd kind kunnen zijn.


"Jaarlijks mogen zo’n 600 kinderen die bij Heppie op kamp zijn gratis een dagje naar Toverland. Sommige kinderen kunnen gewoon niet geloven dat ze echt naar Toverland gaan, zo bijzonder is het voor ze. Een dagje echt gieren van de pret; spannende dingen beleven die ze eigenlijk niet durven, maar dan toch doen en lol met elkaar maken in de attracties. Het geeft de kinderen een ervaring om nooit te vergeten”


Nina Schmitz, directeur Stichting Heppie

Koop een zitje en steun Heppie

"Naast de 12 challengers die de 24 uurs uitdaging aangaan, kunnen bezoekers via www.toverland.nl/troychallenge voor een kwartier deelnemen aan de Challenge door een van de overige zitjes in de houten achtbaan Troy te kopen. Stichting Heppie ontvangt nu jaarlijks zo’n 1800 kinderen, dankzij giften en de inzet van vrijwilligers. Minstens zoveel kinderen staan nog op de wachtlijst. Met de opbrengst van de Troy Coaster Challenge kunnen meer kinderen genieten van een onbezorgde vakantie met Heppie”, vertelt Pieter Huijsmans, Hoofd Marketing Attractiepark Toverland. Aanmelden kan tot uiterlijk 8 april 2016 via www.toverland.nl/challengers-gezocht. De Troy Coaster Challenge vindt plaats van zaterdag 4 juni 12:00 uur tot zondag 5 juni 12:00 uur.

Trefwoorden: attractieparken, attracties, limburg, goede doel

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...