Geplaatst op: 09-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland
Blogger Mirre is op 8 oktober in Nijmegen feestelijk onthaald na haar fietstocht van 5.000 kilometer door de Gelderse streken. In 100 dagen fietste Mirre door de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek. Onderweg heeft ze evenementen bezocht, inwoners ontmoet, gegeten in honderden restaurants en iedere dag op een ander bed geslapen. Mirre schreef iedere dag een blog op 5000kmgeldersestreken.nl, deed verslag via Facebook, Twitter en Instagram (#5000kmgld) en was zelfs af en toe live te volgen vanaf haar fiets.


5000 km door de Gelderse streken

Mirre fietste vanaf 1 juli iedere dag ongeveer 50 kilometer door de Gelderse streken. Via de website en via social media (#5000kmgld) zijn honderden tips binnengekomen van inwoners. Iedere dag plaatste Mirre een blog over wat ze die dag had beleefd. Mirre heeft in die 100 dagen onder andere mogen slapen in een helikopter, was als VIP aanwezig bij de Zwarte Cross en mocht de apen voeren bij de Apenheul. De verhalen, foto’s en video’s die Mirre tijdens haar tocht door de Gelderse streken heeft verzameld zijn te lezen in haar reisverslag op 5000kmgeldersestreken.nl. "We zijn ontzettend trots op Mirre die de échte Gelderse streken op een vernieuwende manier in beeld heeft gebracht”, zegt Hanneline Oosting van Toerisme Gelderland.


Mirre geselecteerd uit 900 sollicitaties

Vanaf mei kon iedere fietsliefhebber uit Nederland solliciteren op ‘de beste vakantiebaan van Nederland’. Bijna 20.000 mensen bezochten de inschrijvingswebsite waarvan er 900 daadwerkelijk solliciteerden. Na een selectiedag op de Posbank met de top 12 kwam Mirre (29, Groningen) als winnaar uit de bus. "Gelderland is een prachtige fietsprovincie en dat ik het voorrecht heb gehad om elke uithoek te leren kennen is echt een cadeautje”, aldus Mirre nadat ze was gefinisht in Nijmegen.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggers, gelderland

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

08/06/23
Ruim 40.000 vakantiegangers willen proefslapen in Cadzand
Ruim 40.000 mensen schreven zich al in voor een proefslaapweekend op het nieuwe park in het Zeeuwse Cadzand. EuroParcs stelt 40 Beach lodges kosteloos beschikbaar.
07/06/23
Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties
Toeristenreus Corendon en kleinschalige vakanties, dat lijkt een vreemde match. Toch probeert Corendon dat maar het oude label voor dit type vakanties Karin’s Choice wordt ingeruild voor de merknaam By June.
06/06/23
Exclusief voor leden
Tour de France belangrijk voor campings
In de directe omgeving van de etappes van de Tour de France van 2023 heeft aanbieder van kampeeraccommodaties Vacansoleil 54 campings geselecteerd. Wielerfans kunnen hier de koers combineren met comfortabel vakantie vieren op een camping.
01/06/23
Nog veel boekingen voor de zomervakantie van 2023 boven de markt
Uit onderzoek van reissite Skyscanner blijkt dat 86 procent van de Nederlanders van plan is om deze zomer op vakantie te gaan. Iets meer dan een derde (37%) heeft de zomervakantie nog niet geboekt.
16/05/23
Gemeenten Schiedam en Tilburg winnen Nationale Citymarketing Trofee 2023
De gemeente Schiedam heeft de Nationale Citymarketing Trofee gewonnen in de categorie steden tot 100.000 inwoners. Schiedam versloeg de andere genomineerde, Den Helder. Tilburg won de Nationale Citymarketing Trofee in de categorie vanaf 100.000 inwoners. Tilburg liet Almere, Den Haag en Deventer achter zich. De trofee werd op maandag 15 mei uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Kampen. Het thema was dit jaar ‘De Stad en Het Water’.
11/05/23
Exclusief voor leden
Munckhof wil voorop lopen in distributie reisproducten
Munckhof Business Travel wordt de front runner in Nederland in het aanbieden van New Distribution Capabilities -content voor zakelijk reizen. Dat was de centrale boodschap afgelopen maandagavond op een speciaal georganiseerd event in Tiel. Delegaties van luchtvaartmaatschappij KLM en technologiepartner Amadeus waren tevens aanwezig om dit moment bij te wonen.
10/05/23
Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite
Op de nieuwe toeristische website Hart van Limburg speelt de Leefstijlvinder een hoofdrol. Limburg Marketing heeft haar consumenten website een gloednieuw design gegeven en het ‘doen’ submenu op de zeven verschillende leefstijlen gebaseerd.
09/05/23
Toverland gaat door met evenement Youtubers
Attractiepark Toverland heeft vandaag bekendgemaakt welke populaire YouTubers en TikTokkers hun opwachting maken bij het jaarlijks terugkerende evenement YOUTUBERSxTOVERLAND. Op zondag 25 juni zijn onder andere Team Dylan Haegens, Kalvijn, Nina Warink en dj-duo Giel en Stefan van STUK te vinden op de Main Stage.

||| Agenda |||

25/09/23
25/09/23 t/m 25-09-23: Toerisme Top 2023
De Toerisme Top 2023 wordt dit jaar in Drenthe georganiseerd op maandag 25 september. De Toeris...
14/11/23 t/m 16-11-23
14/11/23 t/m 16-11-23: Recreatie Vakbeurs 2023
Dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.   Op 14, 15 en 16 novemb...