Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland
Blogger Mirre is op 8 oktober in
Nijmegen feestelijk onthaald na haar fietstocht van 5.000 kilometer
door de Gelderse streken. In 100 dagen fietste Mirre door de Veluwe,
regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek. Onderweg heeft ze
evenementen bezocht, inwoners ontmoet, gegeten in honderden
restaurants en iedere dag op een ander bed geslapen. Mirre schreef
iedere dag een blog op 5000kmgeldersestreken.nl,
deed verslag via Facebook, Twitter en Instagram (#5000kmgld) en was
zelfs af en toe live te volgen vanaf haar fiets.
5000 km door de Gelderse streken
Mirre fietste vanaf 1 juli iedere dag
ongeveer 50 kilometer door de Gelderse streken. Via de website en via
social media (#5000kmgld) zijn honderden tips binnengekomen van
inwoners. Iedere dag plaatste Mirre een blog over wat ze die dag had
beleefd. Mirre heeft in die 100 dagen onder andere mogen slapen in
een helikopter, was als VIP aanwezig bij de Zwarte Cross en mocht de
apen voeren bij de Apenheul. De verhalen, foto’s en video’s die
Mirre tijdens haar tocht door de Gelderse streken heeft verzameld
zijn te lezen in haar reisverslag op 5000kmgeldersestreken.nl. "We
zijn ontzettend trots op Mirre die de échte Gelderse streken op een
vernieuwende manier in beeld heeft gebracht”, zegt Hanneline
Oosting van Toerisme Gelderland.
Mirre geselecteerd uit 900
sollicitaties
Vanaf mei kon iedere fietsliefhebber
uit Nederland solliciteren op ‘de beste vakantiebaan van
Nederland’. Bijna 20.000 mensen bezochten de inschrijvingswebsite
waarvan er 900 daadwerkelijk solliciteerden. Na een selectiedag op de
Posbank met de top 12 kwam Mirre (29, Groningen) als winnaar uit de
bus. "Gelderland is een prachtige fietsprovincie en dat ik het
voorrecht heb gehad om elke uithoek te leren kennen is echt een
cadeautje”, aldus Mirre nadat ze was gefinisht in Nijmegen.
Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.
Trefwoorden: marketing, social media, bloggers, gelderland
|
|
16/05/25
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
|
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
|
12/05/25
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
|
02/05/25
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
|
02/05/25
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
|
02/05/25
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
|
10/04/25
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
|
13/03/25
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
|
|
20/05/25
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
|