Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland
Blogger Mirre is op 8 oktober in Nijmegen feestelijk onthaald na haar fietstocht van 5.000 kilometer door de Gelderse streken. In 100 dagen fietste Mirre door de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek. Onderweg heeft ze evenementen bezocht, inwoners ontmoet, gegeten in honderden restaurants en iedere dag op een ander bed geslapen. Mirre schreef iedere dag een blog op 5000kmgeldersestreken.nl, deed verslag via Facebook, Twitter en Instagram (#5000kmgld) en was zelfs af en toe live te volgen vanaf haar fiets.


5000 km door de Gelderse streken

Mirre fietste vanaf 1 juli iedere dag ongeveer 50 kilometer door de Gelderse streken. Via de website en via social media (#5000kmgld) zijn honderden tips binnengekomen van inwoners. Iedere dag plaatste Mirre een blog over wat ze die dag had beleefd. Mirre heeft in die 100 dagen onder andere mogen slapen in een helikopter, was als VIP aanwezig bij de Zwarte Cross en mocht de apen voeren bij de Apenheul. De verhalen, foto’s en video’s die Mirre tijdens haar tocht door de Gelderse streken heeft verzameld zijn te lezen in haar reisverslag op 5000kmgeldersestreken.nl. "We zijn ontzettend trots op Mirre die de échte Gelderse streken op een vernieuwende manier in beeld heeft gebracht”, zegt Hanneline Oosting van Toerisme Gelderland.


Mirre geselecteerd uit 900 sollicitaties

Vanaf mei kon iedere fietsliefhebber uit Nederland solliciteren op ‘de beste vakantiebaan van Nederland’. Bijna 20.000 mensen bezochten de inschrijvingswebsite waarvan er 900 daadwerkelijk solliciteerden. Na een selectiedag op de Posbank met de top 12 kwam Mirre (29, Groningen) als winnaar uit de bus. "Gelderland is een prachtige fietsprovincie en dat ik het voorrecht heb gehad om elke uithoek te leren kennen is echt een cadeautje”, aldus Mirre nadat ze was gefinisht in Nijmegen.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggers, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.