Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

NHTV organiseert cursus risicopreventie

NHTV organiseert cursus risicopreventie
NHTV organiseert op vrijdag 27 november een cursus risicopreventie en crisis- en herstelbeheer voor Nederlandse en internationale professionals die werkzaam zijn in de luchtvaart, toeristische bestemmingen, hospitality en organisatie van evenementen. 

De cursus wordt gegeven door Bert van Walbeek,directeur van TWE The Winning Edge in Bangkok (Thailand). Bert "Bow-Thai” van Walbeek is 40 jaar hotelier geweest, 30 jaar marketeer in toerisme, 20 jaar motivator en "Master of Disaster”, en 15 jaar docent. Na afronding van de Hotelschool in Den Haag, volbracht hij het eerste deel van zijn carrière in Europa, waar hij werkte in operationele en later in sales en marketing functies in Hilton, Inter-Continental, Canadian Pacific en Sheraton Hotels in Europa

Leiders in de toeristische industrie moeten meer dan ooit voorbereid zijn op de impact van crises en leren het onverwachte te verwachten, zodat ze de uitdagingen van zowel natuurlijke rampen als door de mens veroorzaakte rampen kunnen voorzien en voorkomen. Het doel van het programma is leiders in de toeristische industrieën te laten zien welke managementtechnieken en uitvoeringssystemen er zijn om op een proactieve manier te kunnen inschatten wat de mogelijke risico’s voor hun bestemming en hun bedrijf zijn, en vervolgens bedenken hoe deze mogelijke risico’s af te wenden of aan te pakken.

Praktisch
Datum: Vrijdag 27 november 2015
Locatie: NHTV Breda, exacte locatie wordt nog bekend gemaakt
Tijd: van 9.00 to 16.30, gevolgd door een diner
Doelgroep: Nederlandse professionals in toerisme
Taal: Hoofdzakelijk Engels, het Nederlandse cursusmateriaal wordt afgestemd op de internationale doelgroep
Bijdrage: € 450 twee deelnemers van hetzelfde bedrijf € 800
Certificaat: NHTV Certificate
Deelname/vragen: Voor vragen of opgave kunt u contact opnemen metYvonne Beker via Beker.Y@nhtv.nl of +31 76 5332571.
Link: http://www.nhtv.nl/ENG/masters-courses/courses/for-crisis-sake.html
Trefwoorden: crisis, crisisbeheer, rampen

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.