Geplaatst op: 23-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

NHTV organiseert cursus risicopreventie

NHTV organiseert cursus risicopreventie
NHTV organiseert op vrijdag 27 november een cursus risicopreventie en crisis- en herstelbeheer voor Nederlandse en internationale professionals die werkzaam zijn in de luchtvaart, toeristische bestemmingen, hospitality en organisatie van evenementen. 

De cursus wordt gegeven door Bert van Walbeek,directeur van TWE The Winning Edge in Bangkok (Thailand). Bert "Bow-Thai” van Walbeek is 40 jaar hotelier geweest, 30 jaar marketeer in toerisme, 20 jaar motivator en "Master of Disaster”, en 15 jaar docent. Na afronding van de Hotelschool in Den Haag, volbracht hij het eerste deel van zijn carrière in Europa, waar hij werkte in operationele en later in sales en marketing functies in Hilton, Inter-Continental, Canadian Pacific en Sheraton Hotels in Europa

Leiders in de toeristische industrie moeten meer dan ooit voorbereid zijn op de impact van crises en leren het onverwachte te verwachten, zodat ze de uitdagingen van zowel natuurlijke rampen als door de mens veroorzaakte rampen kunnen voorzien en voorkomen. Het doel van het programma is leiders in de toeristische industrieën te laten zien welke managementtechnieken en uitvoeringssystemen er zijn om op een proactieve manier te kunnen inschatten wat de mogelijke risico’s voor hun bestemming en hun bedrijf zijn, en vervolgens bedenken hoe deze mogelijke risico’s af te wenden of aan te pakken.

Praktisch
Datum: Vrijdag 27 november 2015
Locatie: NHTV Breda, exacte locatie wordt nog bekend gemaakt
Tijd: van 9.00 to 16.30, gevolgd door een diner
Doelgroep: Nederlandse professionals in toerisme
Taal: Hoofdzakelijk Engels, het Nederlandse cursusmateriaal wordt afgestemd op de internationale doelgroep
Bijdrage: € 450 twee deelnemers van hetzelfde bedrijf € 800
Certificaat: NHTV Certificate
Deelname/vragen: Voor vragen of opgave kunt u contact opnemen metYvonne Beker via Beker.Y@nhtv.nl of +31 76 5332571.
Link: http://www.nhtv.nl/ENG/masters-courses/courses/for-crisis-sake.html
Trefwoorden: crisis, crisisbeheer, rampen

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

13/09/23
Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Deze namiddag werd in het Amsterdams Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.
11/09/23
DI-RECT unplugged op de Marker Wadden
Hoe vraag je aandacht voor de natuur? Landal GreenParks en Natuurmonumenten gaven ruimte aan de populaire band DI-RECT op de Marker Wadden.
06/09/23
Strand Scheveningen is wél open
Met het mooie weer deze week haast DMO The Hague & Partners dat het strand wel degelijk open is voor bezoekers. Waarom moet de DMO snel bijsturen?
06/09/23
Stadsgids Eveline van Wanrooij wil met petitie sluiting VVV Rotterdam voorkomen
Als RotterdamPartners besluit op 1 januari 2024 te stoppen met VVV Rotterdam in het Schielandshuis aan de Coolsingel verliest Rotterdam, 84 jaar na het bombardement, opnieuw haar hart. Dat vindt Eveline van Wanrooij, sinds 1998 stadsgids in Rotterdam
04/09/23
ANWB Alarmcentrale: drukke zomer door extreem weer
Deze zomer 900.000 telefoontjes en digitale meldingen met hulpvragen bij de ANWB en een uitzonderlijk hoog aantal schademeldingen door extreem weer.
21/08/23
Exclusief voor leden
Siffan Hassan in communicatie Summio vakantieparken
Topatlete Sifan Hassan heeft zich vlak voor het WK Atletiek verbonden aan een nieuwe sponsor, namelijk vakantieparkenmerk Summio Parcs. Op 17 augustus kwamen Global Sports Communication en Summio Parcs tot een samenwerkingsovereenkomst van twee jaar.
16/08/23
Exclusief voor leden
Julianatoren pakt in september uit met dinoweken
Attractiepark Julianatoren pakt vanaf 2 september uit met het thema dino’s in het park. Veel pretparken hebben dit altijd goed scorende onderwerp gebruikt. Julianatoren pakt het breder aan, je kan al thuis op RTL 4 en Videoland naar content kijken, zoals ‘Cas de Ranger en de Dinomachine’.
25/07/23
Fletcher moet beter communiceren over de voorwaarden van vouchers
Fletcher Hotels gaat vanaf nu consumenten duidelijker informeren over de voorwaarden die gelden bij het gebruik van de vouchers die het bedrijf actiematig aanbiedt voor overnachtingen. Dit heeft Fletcher toegezegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) die het bedrijf hierop had aangesproken.

||| Agenda |||

25/09/23
25/09/23 t/m 25-09-23: Toerisme Top 2023
De Toerisme Top 2023 heeft als thema ruimte en wordt op maandag 25 september 2023 gehouden in d...
14/11/23 t/m 16-11-23
14/11/23 t/m 16-11-23: Recreatie Vakbeurs 2023
Dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.   Op 14, 15 en 16 novemb...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...