Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

NHTV organiseert cursus risicopreventie

NHTV organiseert cursus risicopreventie
NHTV organiseert op vrijdag 27 november een cursus risicopreventie en crisis- en herstelbeheer voor Nederlandse en internationale professionals die werkzaam zijn in de luchtvaart, toeristische bestemmingen, hospitality en organisatie van evenementen. 

De cursus wordt gegeven door Bert van Walbeek,directeur van TWE The Winning Edge in Bangkok (Thailand). Bert "Bow-Thai” van Walbeek is 40 jaar hotelier geweest, 30 jaar marketeer in toerisme, 20 jaar motivator en "Master of Disaster”, en 15 jaar docent. Na afronding van de Hotelschool in Den Haag, volbracht hij het eerste deel van zijn carrière in Europa, waar hij werkte in operationele en later in sales en marketing functies in Hilton, Inter-Continental, Canadian Pacific en Sheraton Hotels in Europa

Leiders in de toeristische industrie moeten meer dan ooit voorbereid zijn op de impact van crises en leren het onverwachte te verwachten, zodat ze de uitdagingen van zowel natuurlijke rampen als door de mens veroorzaakte rampen kunnen voorzien en voorkomen. Het doel van het programma is leiders in de toeristische industrieën te laten zien welke managementtechnieken en uitvoeringssystemen er zijn om op een proactieve manier te kunnen inschatten wat de mogelijke risico’s voor hun bestemming en hun bedrijf zijn, en vervolgens bedenken hoe deze mogelijke risico’s af te wenden of aan te pakken.

Praktisch
Datum: Vrijdag 27 november 2015
Locatie: NHTV Breda, exacte locatie wordt nog bekend gemaakt
Tijd: van 9.00 to 16.30, gevolgd door een diner
Doelgroep: Nederlandse professionals in toerisme
Taal: Hoofdzakelijk Engels, het Nederlandse cursusmateriaal wordt afgestemd op de internationale doelgroep
Bijdrage: € 450 twee deelnemers van hetzelfde bedrijf € 800
Certificaat: NHTV Certificate
Deelname/vragen: Voor vragen of opgave kunt u contact opnemen metYvonne Beker via Beker.Y@nhtv.nl of +31 76 5332571.
Link: http://www.nhtv.nl/ENG/masters-courses/courses/for-crisis-sake.html
Trefwoorden: crisis, crisisbeheer, rampen

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.