Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Aanbiedingensites lastig voor recreatie-ondernemers in Zeeland

Aanbiedingensites lastig voor recreatie-ondernemers in Zeeland

De toerist die Zeeland bezoekt boekt steeds later, blijft korter en boekt voor de laagste prijs. Boekingssites zitten de Zeeuwse ondernemers soms in de weg. Dit is ook RECRON opgevallen, meldt Arjen Brinkman, voorzitter van de Zeeuwse afdeling van de brancheorganisatie.


Sterker inzetten op eigen PR en marketing
Brinkman ziet dat toeristen steeds meer gebruik maken van sites als Vakantieveiling.nl en Booking.com. Omdat de toerist hiermee de mogelijkheid heeft om tegen een laag tarief te boeken, kiest de toerist voor een andere bestemming dan Zeeland of boekt hij tegen een lage prijs. Volgens Brinkman zouden recreatie-ondernemers, om de last-minutes-sites te omzeilen, nog sterker moeten inzetten op de eigen PR en marketing. Op deze manier moeten toeristen sneller bij de site van de ondernemers zelf terecht komen.


Specialiteiten promoten
Verder kunnen de recreatie-ondernemers hun specialiteit promoten en moeten sommige voorzieningen moderner worden. Deze uitlatingen heeft de voorzitter van de Zeeuwse RECRON afdeling gedaan bij de start van de vakbeurs Recreavak op Neeltje Jans.

Trefwoorden: aanbiedingsites, vakbeurzen, toerisme, zeeland

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.