Geplaatst op: 27-11-2025
Auteur: Marc Gerlings

Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd

Veluwe wil meer digitale magazines maken in 2026

Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Foto: Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.

In deze tijd van het jaar puilt de evenementenkalender uit van de kerstmarkten, lichtjeswandelingen en winterse belevingen. Dat is prachtig – maar ook overweldigend. "We merkten dat inwoners én bezoekers soms niet meer weten waar ze moeten beginnen,” zegt Sarel Tempelman, merkleider Veluwe.

"Daarom hebben we het werk uit handen genomen en een zorgvuldige selectie gemaakt van wat er deze winter op de Veluwe te beleven is. In het digitale magazine bundelen we inspirerende tips zodat bezoekers in één oogopslag zien waar het gebeurt.”

Samenwerking in de regio: één verhaal, vele gezichten

Met deze special onderstreept VisitVeluwe het belang van samenwerking tussen gemeenten, ondernemers en toeristische organisaties. De bundeling van het aanbod zorgt niet alleen voor inspiratie, maar helpt ook de spreiding van bezoekers te stimuleren en bij te dragen aan duurzame vrijetijdsbesteding in de regio.

"Lekker bladeren"

NRIT vroeg waarom de informatie niet online op een website is gebundeld maar in een magazine. Evelien van Aafst: "Wij hebben bewust ervoor gekozen om het (enorme!) aanbod te bundelen in een special om het overzichtelijk te houden voor de lezer en zo de veelzijdige winterbeleving op de Veluwe als totaalverhaal te presenteren. In plaats van versnipperde informatie over losse evenementen of activiteiten, nemen we de bezoeker mee in een inspirerende reis langs kerstmarkten, winterwandelingen, cultuur en culinair genieten – allemaal gebundeld op één plek, overzichtelijk en sfeervol vormgegeven. In de vorm van deze special hopen we dat de lezer ‘hier lekker doorheen kan bladeren’ en helemaal in de kerstsfeer te komen.

Bekijk de online winterspecial

De online winterspecial is vanaf nu gratis te bekijken.
Trefwoorden: Veluwe, digitaal magazine, communicatie, marketing, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...