Geplaatst op: 06-10-2025
Auteur: Marc Gerlings

La Draille van Nederlandse Beter Uit vakantieparken wordt gerenoveerd

La Draille van Nederlandse Beter Uit vakantieparken wordt gerenoveerd
Omgeving van La Draille. Foto: Beter Uit vakantieparken
Beter Uit vakantieparken, Samen Investeren en Kleen Resorts gaan een strategische samenwerking aan voor de verbetering en uitbreiding van het Beter Uit vakantiepark La Draille in de Franse Dordogne. 

Eigenaar Jan van den Bosch heeft het over de herontwikkeling van een eerste park. Beter Uit vakantieparken heeft twee parken. Samen Investeren bundelt investeerders en financiële middelen, met nadruk op maatschappelijke impact. Kleen Resorts realiseert de parkverbeteringen en beheert het recreatief vastgoed.

De komende jaren investeren de drie partijen gezamenlijk in de verdere ontwikkeling en modernisering van het park, met behoud van het karakter en de christelijke identiteit. Het motto "Samen Geloven, Samen Beleven” blijft centraal staan. Het vakantiepark wordt fors gerenoveerd. Op het park komt nieuwe infrastructuur en faciliteiten. De bestaande accommodaties worden verbeterd en uitgebreid.

Om gasten zo min mogelijk te hinderen, vinden werkzaamheden zoveel mogelijk plaats wanneer het park gesloten is en, indien nodig, beperkt in het voor- en naseizoen. 

Jan van den Bosch oprichter en eigenaar Beter Uit Vakantieparken:  "26 jaar geleden ben ik gestart met een droom die inmiddels werkelijkheid is geworden en zich heeft bewezen voor vele duizenden gezinnen. Met trots en dankbaarheid kijk ik terug op deze weg. Tegelijkertijd richt ik mij vol vertrouwen op de toekomst. Met Kleen en Samen Investeren heb ik twee betrouwbare partners gevonden om samen Beter Uit Vakantieparken verder te ontwikkelen. La Draille is daarbij het eerste park waarmee we vanuit een gezamenlijke visie bouwen aan continuïteit, kwaliteit en een duurzame toekomst.”
Trefwoorden: vakantiepark, La Draille, renovatie, uitbreding, investering, management

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...