Geplaatst op: 11-06-2025
Auteur: Marc Gerlings

Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026

Alle blow up kunstwerken krijgen een plek

Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
Volgend jaar is BlowUp Art in Den Haag van 22 mei tot en met 22 juni. Foto: Ronald Smits / The Hague & Partners
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.

Met het einde van deze succesvolle editie in zicht, werpt de organisatie alvast een blik vooruit. In 2026 viert BlowUp Art namelijk een bijzonder moment: de eerste jubileumeditie. Van 22 mei tot en met 22 juni 2026 keert de expo terug naar het hart van Den Haag waarbij het hele Museumkwartier wordt omgetoverd tot een openluchttentoonstelling. Ter ere van vijf jaar spectaculaire opblaaskunst komen tijdens het jubileum alle werken van de afgelopen edities terug. 

"De samenwerking met Pulchri Studio heeft dit jaar een nieuwe dimensie toegevoegd aan het concept van BlowUp Art,” aldus Sander Hanenberg van The Hague & Partners. "We sluiten deze editie af met veel trots en kijken nu al uit naar het jubileum volgend jaar, waarin we nog grootser zullen uitpakken.”

BlowUp Art Den Haag is een jaarlijkse buitententoonstelling met grote, opblaasbare kunstwerken. De expositie wordt samengesteld door Mary Hessing en is onderdeel van BinnenhofBuiten – een programma dat tijdens de renovatie van het Binnenhof allerlei activiteiten organiseert. BinnenhofBuiten is een project van The Hague & Partners.

Laat de laatste kans om de 2025-editie van BlowUp Art te ervaren niet aan je voorbijgaan. Ben je vandaag, woensdag 11 juni, in Den Haag, meld je dan meteen aan voor de laatste gratis artist talk om 12.00 uur met Eugenie Boon. En: zet 22 mei tot 22 juni 2026 alvast in je agenda. BlowUp Art viert dan vijf jaar kunst die lucht en ruimte vangt in vorm – midden in het culturele hart van Den Haag.

 
Trefwoorden: Den Haag, marketing, kunst, cultuur, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...