Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-04-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines

Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines

Attractie- en Vakantiepark Slagharen introduceert drie nieuwe statiegeldmachines in samenwerking met Statiegeld Nederland. Met deze stap zet het park een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.


De machines zijn te vinden op drie strategische locaties: naast de Fill Up Station, de supermarkt aan de parkzijde en de Music Hall. Bezoekers kunnen hier hun in Nederland verkregen statiegeldflesjes en -blikjes inleveren. Daarbij hebben zij de keuze om het statiegeld terug te ontvangen via een Tikkie of te doneren aan het goede doel van Slagharen: SOS Kinderdorpen.


Een efficiënte en duurzame oplossing

Het nieuwe systeem is eenvoudig in gebruik en neemt weinig tijd in beslag. Door statiegeld in te leveren dragen bezoekers niet alleen bij aan een schoner park, maar ook aan een duurzamere wereld. De samenwerking met Statiegeld Nederland helpt Slagharen om afval beter te scheiden en recycling te bevorderen.


Bijdragen aan een goed doel

Bezoekers die ervoor kiezen hun statiegeld te doneren, steunen direct SOS Kinderdorpen. Deze organisatie zet zich wereldwijd in voor kinderen die opgroeien zonder veilige familieomgeving. Slagharen is trots op deze samenwerking en hoopt hiermee een positieve impact te maken.


Met de plaatsing van de statiegeldmachines zet Slagharen opnieuw een stap in de richting van verantwoord ondernemen en milieubewust beleid. Het park nodigt alle bezoekers uit om gebruik te maken van deze duurzame oplossing en samen bij te dragen aan een schonere en betere toekomst.

Trefwoorden: Statiegeldmachines, statiegeld, duurzaam, schoon

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.