Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-04-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app

Nu in top 15 van populairste gratis apps in Nederland

Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app

De Bloesemalert, de gratis app waarmee gebruikers realtime de bloei van fruitbloesem kunnen volgen, is inmiddels meer dan 72.000 keer gedownload. Alleen dit jaar al zijn er bijna 9.000 nieuwe downloads geregistreerd. De app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme (SBT), staat momenteel op plek 14 in de lijst van populairste gratis apps in de categorie reizen in Nederland – nog boven grote namen zoals KLM. 


De app biedt gebruikers actuele informatie over de bloeiperiode van verschillende soorten bloesem, waaronder appel, peer en kers. Daarnaast geeft de app tips over bloesemroutes en fotogenieke locaties in de regio. Daarmee is het een handig en geliefd hulpmiddel voor zowel bewoners als toeristen. 


"Het is prachtig om te zien hoeveel mensen actief betrokken zijn bij het volgen van de bloesem,” zegt Richard de Bruin, directeur van Stichting Bureau Toerisme. "We hebben de app ontwikkeld om mensen in en buiten Rivierenland op een slimme manier te informeren en inspireren – dat deze nu bovenaan in de app-rankings staat, laat zien dat we echt iets toevoegen.”  


De bloesemperiode trekt jaarlijks tienduizenden bezoekers naar het Rivierengebied. Dankzij de app kunnen bezoekers hun bezoek beter plannen en je weet precies wanneer de bloesempracht op haar mooist is.

 

Link: https://www.uitinderegio.nl/download-bloesemalert-app/
Trefwoorden: Bloesemapp, bloesem, app, bloesemalert

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.